Соціально-правозахисна журналістика

Навчально-науковий інститут журналістики

Інформація про освітню програму

Назва освітньої програми
Соціально-правозахисна журналістика
Код освітньої програми
№ 061 «Журналістика»
Кваліфікація, що присуджується
Магістр журналістики
Тривалість освітньої програми
1,5 роки
Кількість кредитів
90
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій та Європейської рамки кваліфікацій
7
Рівень кваліфікації
Другий (магістерський)
Галузь знань
Журналістика
Спеціальність
Журналістика
Особливі умови прийому
Комплексне екзаменаційне фахове випробування.
Механізми визначення попереднього навчання
Освіта за ступенем “бакалавр” чи освітньо-кваліфікаційним рівнем “спеціаліст”.

Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації
Випускникам, які успішно захистили кваліфікаційний проєкт і склали комплексний іспит, видається документ встановленого зразка про присудження ступеня магістра із присвоєнням освітньої кваліфікації: «Магістр журналістики». Для присвоєння професійної кваліфікації студент повинен отримати не нижче 75 балів за дисципліни ОК2, ОК3, ОК4, ОК5, ОК6, ОК7, ОК8, ОК12 та захист наукової кваліфікаційної роботи або кваліфікаційного інноваційного проекту.
Профіль програми
Програмні результати навчання
ПРН-1. Аналізувати та узагальнювати результати досліджень і робити висновки про закономірності медіадіяльності, враховуючи специфіку виготовлення, поширення та сприйняття інформаційного продукту з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань. ПРН-2. Планувати дослідження у галузі соціальних комунікацій на замовлення спеціальних інституцій, що поширюють інформаційну продукцію на українську суспільну або локальну аудиторію з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань. ПРН-3. Писати рецензію на наукову статтю та/або інноваційний проект інформаційно-смислового характеру з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань. ПРН-4. Використовувати іноземні мови у популяризації своєї дослідницької та/або інноваційної роботи, підвищувати її фаховий рівень. ПРН-5. Розробляти «дорожню карту» розв’язання виявленої проблеми. ПРН-6. Планувати час на проведення досліджень чи розробку інноваційного проекту з урахуванням динаміки інформаційного поля. ПРН-7. Показувати проблемні питання у діяльності сучасних медіаорганізацій, що поширюють інформацію з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань з урахуванням їх місії в інформаційно-смислових процесах. ПРН-8. Демонструвати здатність знаходити замовників на проведення дослідження чи розробку інноваційних медіапроектів з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань ПРН-9. Застосовувати спеціалізовані концептуальні новітні знання з соціальних комунікацій при плануванні наукової роботи чи розробки інноваційного проекту, що зорієнтований на утвердження позитивного іміджу держави з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань. ПРН-10. Оцінювати проблемні питання професійної діяльності, застосовуючи знання з різних предметних галузей, що охоплюють сфери соціального розвитку, захисту прав людини та екологічної безпеки. ПРН-11. Здійснювати пошук необхідних знань для планування наукової роботи у галузі комунікаційних зав’язків. ПРН-12. Проводити опитування аудиторії в рамках планованого наукового дослідження, враховуючи специфіку поширення та сприйняття інформації з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань. ПРН-13. Писати наукову статтю за результатами дослідження ефективності впливу інформації з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань. ПРН-14. Робити висновки про незавершеність дослідження і застосування нових підходів щодо моніторингу програмного продукту з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань. ПРН-15. Писати звіт про роботу медійного колективу з викладенням пропозицій щодо поліпшення професійної діяльності з врахуванням використання мультимедійних платформ як пріоритетного способу виготовлення та поширення інформаційного продукту з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань. ПРН-16. Робити самоаналіз у вигляді звіту про свою наукову та/або впроваджувальну діяльність у сфері ефективності діяльності медійних інституцій, що виробляють та поширюють інформаційну з соціальних, правозахисних, природоохоронних питань.
Структурно-логічна схема ОП
Форма навчання
Очна форма
Правила екзаменування та шкала оцінювання
Письмові та усні іспити, заліки, диференційовані заліки, індивідуальні проектні роботи, тести, презентації. Захист магістерської роботи та складання кваліфікаційного іспиту.
Обов’язкові чи вибіркові вікна мобільності
Національна кредитна мобільність - у рамках звичайної національної кредитної мобільності. Міжнародна кредитна мобільність - на загальних умовах.
Практика та стажування
Стажування за професійною кваліфікацією - 2 семестр, січень-березень, 7 тижнів. Переддипломна практика - 3 семестр, квітень-червень, 7 тижнів.
Навчання на робочому місці
Навчання відбувається з відривом від виробництва.
Гарант освітньої програми
Костянтин Сергійович Шендеровський
Кафедра соціальних комунікацій
Навчально-науковий інститут журналістики
Професійні профілі випускників
Фахівець здатний виконувати професійні види робіт й обіймати первинні посади в медіаорганізаціях різних видів діяльності та форм власності. На посадах (або за функціями) інформаційно-комунікаційної діяльності в організаціях соціального обслуговування та соціальної роботи, правозахисної діяльності різних форм власності. На журналістських посадах (або за функціями) в редакціях будь-якого видання за напрямком «Соціум», «Життя», «Суспільство», «Права людини» тощо.
Доступ до подальшого навчання
Магістр може продовжувати освіту за третім рівнем, підвищувати кваліфікацію, отримувати додаткову післядипломну освіту.

Дисципліни

У рамках освітньої програми студенти вивчають наведені дисципліни