ОНП Релігієзнавство 2018

Філософський факультет

Інформація про освітню програму

Назва освітньої програми
ОНП Релігієзнавство 2018
Код освітньої програми
1072
Кваліфікація, що присуджується
Магістр релігієзнавства
Тривалість освітньої програми
2 роки
Кількість кредитів
120
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій та Європейської рамки кваліфікацій
8
Рівень кваліфікації
Другий (магістерський)
Галузь знань
Гуманітарні науки
Спеціальність
Релігієзнавство
Особливі умови прийому
Перший рівень вищої освіти (диплом бакалавра)
Механізми визначення попереднього навчання
На базі вступних випробувань, що проводяться у формі:
• вступного іспиту з іноземної мови; • фахового вступного випробування, що проводить Університет.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації
Атестація проводиться відкрито у формі іспиту з релігієзнавства та захисту кваліфікаційної роботи, завершується видачею документу встановленого зразка про присудження йому ступеня магістра із присвоєнням кваліфікації: Магістр релігієзнавства за спеціалізацією «Історія релігії та теологія» або «Філософія релігії та релігійна філософія».
Профіль програми
Програмні результати навчання
Застосовувати знання у практичних ситуаціях. Діяти соціально відповідально та свідомо. Працювати в міжнародному контексті, приймаючи участь у міжнародних науково-практичних конференціях. Спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Логічно правильно міркувати, критично мислити, грамотно і переконливо будувати власну аргументацію на основі базових знань про теорії та прийоми аргументації. Виявляти, формулювати і вирішувати проблеми. Науково-критично осмислювати традиційні та новітні наукові концепції. Використовувати принципи науково-дослідної роботи у предметному полі релігієзнавства. Науково-критично осмислювати традиційні та новітні релігійні концепції всіх сфер буття людства на межі предметних галузей. Аналізувати основні форми та тенденції сучасного релігієтворення. Знання основних форм та тенденцій сучасного релігієтворення, зокрема, виникнення нових релігійних віровчень, рухів та організацій. Здійснювати компаративний аналіз об’єктів та предметів релігійно-культурної спадщини світу. Виявляти сучасні тенденції співіснування різних релігійних конфесій, прогнозувати перспективи їх розвитку з урахуванням особливостей перебігу релігійних і політичних процесів. Класифікувати види та типи релігійної комунікації; аналізувати медійні та психологічні технології, котрі в ній застосовуються. Доносити до фахівців і нефахівців, зокрема осіб, які навчаються власних ідей щодо вирішення проблем релігійного характеру в процесі професійної комунікації. Застосовувати основні категорії, поняття, терміни, класифікації релігієзнавства для аналізу релігійних процесів світу на практиці. Розробляти пропозиції стосовно вирішення стратегічних проблем релігійного характеру на міжнародному та національному рівнях. Знання традиційних та новітніх релігієзнавчих концепцій. Визначати специфіку онтологічного, гносеологічного та аксіологічного аспектів релігієзнавства. Орієнтуватися в області тенденцій релігійного життя, державно-конфесійних відносин в Україні та світі, знати базові основи здійснення релігієзнавчої експертизи. Надавати аргументовану експертну оцінку щодо можливостей та реальних випадків використання релігії для здійснення деструктивних впливів на свідомість і психіку людей; розпізнавати найбільш поширені маніпуляційні стратегії деструктивних релігійних організацій Визначати та розробляти стратегічні пріоритети в галузі релігійної безпеки України. Досліджувати проблемні питання в галузі релігієзнавства в процесі написання кваліфікаційної роботи магістра. Володіти методикою викладання релігієзнавчих дисциплін. Додатково для освітньо-наукових програм: Організовувати та планувати релігієзнавче дослідження у відповідності до його об’єкту і предмету, цілей та завдань. Дотримуватися норм авторського і суміжних прав інтелектуальної власності; сприйняття державної та міжнародної систем правової охорони інтелектуальної власності. Проводити міждисциплінарні дослідження, використовуючи понятійно-категоріальний апарат релігієзнавства, новітні наукові методи та підходи для характеристики релігійних процесів в різних регіонах світу. Здійснювати інновації у царині методології та методики дослідження проблем сучасного релігієзнавства. Застосовувати знання методики викладання релігієзнавчих дисциплін у навчально-виховному процесі у закладах освіти.
Структурно-логічна схема ОП
Форма навчання
Очна форма
Правила екзаменування та шкала оцінювання
Екзаменування здійснюється відповідно до змісту робочої програми навчальної дисципліни. Шкала оцінювання: «відмінно» - 90-100; «добре» - 75-89; «задовільно» - 60-74; «незадовільно» - 0-59. Атестація випускників освітньо-наукової програми спеціальності 031 «Релігієзнавство» проводиться у формі кваліфікаційного іспиту з релігієзнавства та публічного захисту кваліфікаційної роботи.
Обов’язкові чи вибіркові вікна мобільності
-
Практика та стажування
Програма орієнтована на підготовку випускників до подальшого працевлаштування за фахом, що передбачає обов’язкову асистентську практику у вищих навчальних закладах тривалістю 4 тижні та науково-дослідну практику в організаціях, що займаються питаннями релігії тривалістю 4 тижні.
Навчання на робочому місці
Студентоцентроване навчання, самонавчання, проблемно-орієнтоване навчання, навчання через практично-орієнтовані наукові семінари, які відбуваються на базах практики в департаментах у справах релігії. Під час останнього року половина часу дається на написання завершальної кваліфікаційної роботи, яка також презентується та обговорюється за участі викладачів та одногрупників.
Гарант освітньої програми
Людмила Григорівна Конотоп
Кафедра релігієзнавства
Філософський факультет
Професійні профілі випускників
Будь -які види професійної діяльності у сфері аналітичної роботи із релігійними організаціями, їх статутами та установчими документами; управління соціальними відносинами та процесами, що вимагають ефективної комунікації. Наукова діяльність в наукових закладах і підрозділах. Викладацька діяльність в системі освіти.
Доступ до подальшого навчання
Особа, яка закінчила навчання за цією освітньо-науковою програмою та здобула освітній ступень магістра, може продовжити навчання на третьому (докторському) освітньо-науковому рівні вищої освіти, підвищувати професійну кваліфікацію та здобувати післядипломну освіту.