Історія української літератури. Ч. 7. Історія української літератури другої половини ХХ століття

Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія української літератури. Ч. 7. Історія української літератури другої половини ХХ століття
Код дисципліни
ННД 01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 19 Матинавичкиучас ті в наукових та/абоприкладних дослідженнях у галузіфілології.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опанування курсів «Вступ до літературознавства», «Давня українська література. Середньовіччя», «Давня українська література. Бароко», «Історія української літератури першої половини ХІХ століття», «Історія української літератури другої половини ХІХ століття», «Історії української літератури кінця ХІХ – початку ХХ століття», «Історія української літератури першої половини ХХ століття».
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія української літератури другої половини ХХ століття» висвітлює тенденції розвитку літературного процесу від середини ІІ половини, власне середини 1945–1986 рр. в еміграція (МУР, Об’єднання українських письменників «Слово», Нью-Йоркська група) й Наддніпрянщини (шістдесятники, Київська школа, «тиха лірика», андеґраунд) й орієнтована на те, щоб ознайомити студентів з ідеями, які у цей час сформувалися в українському письменстві, жанрово-стильовим особливостями, художньою специфікою розвитку прози, поезії, драматургії. У межах курсу розглядаються тенденції розвитку лірики, епіки, драми, літературної критики та есеїстки ІІ половини ХХ ст.; систематизуються та узагальнюються знання студентів про модернізм, «соцреалізм» та його переборення, глобальні тенденції розвитку новітнього літературного процесу в контексті тогочасних гуманітарних й філософських концепцій, актуалізуються технологій тощо. Крім того, студенти ознайомлюються із новітніми методологіями аналізу художнього твору, виявляють, застосовуючи принципи адекватного прочитання тексту, способи презентації результатів власних оригінальних досліджень.
Рекомендована та необхідна література
Зборовська Н. Код української літератури. – К.,2006. 2. Кошелівець І. Сучасна література в УРСР. – Мюнхен,1964. 3. Історія української літератури: У 8 т. – К.,1971. – Т.8. 4. Історія української літератури: У 2 кн. – К.,1998. – Кн.1, 2. 5. Ковалів Ю. Історія української літератури. Кінець ХІХ поч. ХХ ст. —К., 2021. —Т. 8. 6. Літературознавча енциклопедія: У 2 т. – К.,2007. 7. Павличко С. Теорія літератури. – К.,2004. 8. Петров В., Чижевський Д., Глобенко М. Українська література. Мірчук І. Історія української культури / Віктор Петров, Дмитро Чижевський, Микола Глобенко. –– Мюнхен–Львів, 1994. 9. Шкандрій М. В обіймах імперії. Російська і українська література новітньої доби / М. Шкандрій. – К.: Факт, 2004. – 496 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінари, іспит
Методи та критерії оцінювання
відповіді на семінарах, творчі завдання, модульна контрольна робота
Мова викладання
українська