Історія української літератури. Ч. 3. Історія української літератури першої половини ХІХ століття

Освітня програма: Українська мова і література та західноєвропейська мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Історія української літератури. Ч. 3. Історія української літератури першої половини ХІХ століття
Код дисципліни
ННД 01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
1
Результати навчання
ПРН 2 Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати. ПРН 8 Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію української мови і української літератури, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 13 Аналізувати й інтерпретувати твори української та зарубіжної художньої літератури й усної народної творчості, визначати їхню специфіку й місце в літературному процесі (відповідно до обраної спеціалізації). ПРН 15 Здійснювати лінгвістичний, літературознавчий та спеціальний філологічний аналіз текстів різних стилів і жанрів. ПРН 19 Матинавичкиучас ті в наукових та/абоприкладних дослідженнях у галузіфілології.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Успішне опрацювання курсів: «Вступ до літературознавства»; «Давня українська література. Середньовіччя»; «Давня українська література. Бароко»; «Історія української літератури І половини ХІХ ст.».
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Історія української літератури ІІ половини ХІХ ст.» має забезпечити формування у студентів науково-дослідницької компетентності та новий рівень поінформованості щодо тенденцій розвитку літературного процесу означеного періоду. Вочевидь, якісне знання достатнього обсягу фактажу та нові методології допоможуть відстежити і зрозуміти більшість проблем розвитку української літератури, жанрово-стильових та проблемно-тематичних особливостей прози, поезії, драматургії, літературної критики, що сформувалися у ІІ пол. ХІХ століття; осягнути параметри і сутність українського романтизму, реалізму, натуралізму, модернізму; підтвердити тематичне новаторство та новаторство у сфері поетики класиків українського письменства, що засвідчували ще критичні студії ХІХ ст., у яких уже тоді акцентувався синтез національно-осібного та всезагального в процесі самоусвідомлення української літератури як органічної складової кола європейських літератур; зауважити рівень сучасних критичних праць українських літературознавців, методологія яких суголосна провідним тенденціям світової критики.
Рекомендована та необхідна література
1.Антонович Д. Триста років українського театру. 1619-1919 – К., 2003 3.Бернадська Н.І. Український роман: теоретичні проблеми і жанроваеволюція.-К.2004 4. Білецький О. Від давнини до сучасності. Вибрані праці: У 2 т. – К.,1960 5. Бондар М. Поезія пошевченківської епохи. Система жанрів.- К. 1986 6. Грабович Г. До історії української літератури (Дослідження, есеї, полеміка) / Григорій Грабович.- К., 2003; 7. Драгоманов М. Літературно-публіцистичні праці. У двох томах.- К., 1970 8.Євшан М. Критика.Літературознавство. Естетика.- К., 1999 9. Зеров М. Твори у 2т. - К., 1990 10. Іванишин П. Національно - екзистенціальна інтерпретація (основні теоретичні та прагматичні аспекти): монографія / Петро Іванишин. – Дрогобич, 2005; 12. Ковалів Ю. Історія української літератури. Кінець ХІХ – поч ХХІ ст.: підр.: У 10 т. Т.3: (У сподіваннях і трагічних зламах) Юрій Ковалів. –К., 2014
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, семінари, іспит
Методи та критерії оцінювання
відповіді на семінарських заняттях, модульна контрольна робота, творчі завдання
Мова викладання
українська