Вікова психологія
Освітня програма: Практична психологія ОС магістр
Структурний підрозділ: Інститут післядипломної освіти
Назва дисципліни
Вікова психологія
Код дисципліни
ВКС 1.08
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати змістову і методологічну специфіку вікової психології, типові та ідивідуально-типологічні явища розвитку психіки дитини та лорослої людини різного віку; генетичні, психологічні, соціальні закономірності розвитку психіки в онтогенезі, механізми та ефекти соціалізації особистості у просторі її життєвих взаємин; психологічні методи і технології дослідження нормативного розвитку психіки людини
Вміти аналізувати психологічні феномени розвитку людини
Вміти проектувати і здійснювати практичну роботу з проблем вікової психології, використовувати релевантні методи дослідження.
Демонструвати здатність виявляти професійну ідентичність психолога, розуміти етичні засади професійної діяльності та готовність їх дотримуватися
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати існуючі в історії світової та вітчизняної психологічної думки теорії, концепції, підходи та стратегії психологічного дослідження; базові категорії філософії, загальної, соціальної, диференціальної психології, основні етапи розвитку психіки в філогенезі, соціальні та соціально-психологічні чинникии змін людської психіки в сучасних умовах життя.
2. Вміти критично та варіативно мислити, застосовувати психодіагностичні та статистичні процедури у професійній діяльності
3. Володіти елементарними навичками: усвідомлення процесів соціалізації і розвитку особистості в соціальному контексті
Зміст навчальної дисципліни
Тема 1. Предмет та методологія дослідження вікової психології.
Тема 2. Історія вікової психології та основні теорії розвитку людської психіки
Тема 3. Психологічні особливості розвитку людської психіки в межах первинного онтогенезу.
Тема 4. Новоутворення психіки та вікові кризи людини до досягнення віку дорослості
Тема 5. Розвиток психіки людини в дорослому та старечому віці
Тема 6. Новоутворення розвитку та кризи дорослості
Рекомендована та необхідна література
1. Токарева Н. М. Шамне А. В. Вікова та педагогічна психологія : навчальний посібник [для студентів вищих навчальних закладів] / Н. М. Токарева, А. В. Шамне. – Київ, 2017 – 548 с.
2. Щотка О.П. Вікова психологія дорослої людини. Навчальне видання. -Ніжин, 2001.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське
та практичне заняття
Самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Усні відповіді, практичні завдання
Мінімальний бал, який має бути отриманий студентом за відповідними формами контролю складає 36 балів. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за семестр складає 60 балів. Оцінка за передбачені форми поточного контролю сумарно не можуть перевищувати 60 балів.
Підсумкове оцінювання: залік. Максимальна підсумкова оцінка з дисципліни - 100 балів. Студент може отримати на заліку максимально 40 балів, до яких додаються бали, отримані під час практичних (семінарських) занять. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка, отримана під час заліку, не може бути меншою 24 балів.
Шкала відповідності оцінок: зараховано - 90-100, зараховано - 75-89, зараховано - 60-74, не зараховано - 0-59.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олена
Іванівна
Власова
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти
Інститут післядипломної освіти
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
ІПО-викладачі
Інститут післядипломної освіти