Методології в ситуації невизначеності

Освітня програма: ОПП Філософія 2020. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Методології в ситуації невизначеності
Код дисципліни
ДВС.1.02
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПРН 6.Мати обізнаність щодо основних напрямів, тенденцій, проблематики сучасної філософії. ПРН 8.Мати обізнаність у головних філософських методах і підходах, розуміти етико-практичну значущість філософського знання. ПРН 11.Вміти аналізувати міркування та робити ґрунтовні смислові узагальнення, висновки. ПРН 16. Вміти застосовувати загальногуманітарні та філософські знання в різних сферах життєдіяльності. ПРН 18. Ефективно працювати з інформацією: добирати необхідну інформацію з різних джерел, зокрема з фахової літератури та електронних баз, критично аналізувати й інтерпретувати її, впорядковувати, класифікувати й систематизувати.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати загальні уявлення про структуру філософського знання, про специфіку соціально-філософського і філософсько-історичного пізнання, а також про філософію культури на базі вивчених історико-філософських дисциплін; про специфіку філософських і світоглядних проблем у їхньому стосунку до науки, релігії, мистецтва як форм духовного життя людства; про основні засади критичного осмислення філософських концепцій та про основні варіанти розв’язання філософських проблем; про сутність й типи наукової раціональності; про структуру світогляду. 2.Вміти здійснювати аналітичну роботу; збирати та інтерпретувати наукову інформацію; полемізувати стосовно ключових філософських проблем; 3. Володіти елементарними навичками розв’язувати задачі та практичні проблеми у процесі навчання; опрацьовувати літературу з філософії; обґрунтовувати цілі; належним чином представляти результати проведених досліджень; здійснювати комунікацію в професійному середовищі.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Методології в ситуації невизначеності» належить до переліку спецкурсів для студента спеціалізації «теоретична і практична філософія» та викладається у 6 семестрі бакалаврату. Провідною ідеєю курсу є розкриття методології як результату низки теоретичних відповідей на ситуації невизначеності, пов’язані з мовною діяльністю, історичним процесом, антропологічними факторами і політичними впливами.
Рекомендована та необхідна література
1. Вальденфельс Б. Топографія Чужого: студії до феноменології чужого. / Пер. з нім. – Київ: ППС, 2002, 2004. 2. Лактіонова А.В. Філософія дії. – Київ: Київський університет, 2016. – 367с. 3. Мерло-Понті М. Феноменологія сприйняття / Пер. з фр. О. Йосипенко, С. Йосипенка. — К.: Український Центр духовної культури, 2001. -552с. 4. Приходько В.В. Основи теоретичної філософії: навчальний посібник. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2015. – 143с. 5. Теоретична і практична філософія: навчальний посібник. ВПЦ «Київський університет», Київ, 2017. - С.344-388. 6. Щюц А., Лукман Т. Структури життєсвіту. – Харків: Фоліо, 2018. – 540с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Підсумкова контрольна робота в письмовій формі - 12 / 20 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку: Підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання. Для студентів, які набрали сумарно меншу кількість балів, ніж критичний мінімум – 60 балів, для одержання заліку необхідно обов’язково відпрацювати пропущені теми в письмовій формі та здати/надіслати електронною поштою викладачу, що проводить семінарські заняття. Таким чином, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестрову роботу (мінімум 48, максимум 80 балів) та підсумкової контрольної роботи (мінімум 12, максимум 20 балів).
Мова викладання
Українська