Латинська мова (Ч.2 КД «Вступ до філології»)

Освітня програма: Фольклористика, українська мова і література та іноземна мова

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Латинська мова (Ч.2 КД «Вступ до філології»)
Код дисципліни
ННД.20.2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
2
Результати навчання
ПРН 8. Знати й розуміти систему мови, загальні властивості літератури як мистецтва слова, історію мов і літератури, що вивчаються, і вміти застосовувати ці знання у професійній діяльності. ПРН 9. Характеризувати діалектні та соціальні різновиди української мови, описувати соціолінгвальну ситуацію. ПРН 10. Знати норми літературної мови та вміти їх застосовувати у практичній діяльності. ПРН 16. Знати й розуміти основні поняття, теорії та концепції фольклористики, мовознавства й літературознавства, уміти застосовувати їх у професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знання основних граматичних категорій української мови і загальних мовознавчих понять, володіння навичками лексико-граматичного аналізу речення.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – ознайомлення студентів з основами нормативної граматики латинської мови, формування уявлень про вплив латинської мови на розвиток сучасних європейських мов і інтернаціональної наукової термінології, напрацювання вмінь читати, перекладати та аналізувати латинські тексти. Курс спрямовано на підготовку майбутніх фахівців філологічного профілю щодо напрацювання базових знань з латинської граматики та практичних навичок з перекладу латинських текстів.
Рекомендована та необхідна література
Яковенко Н.М., Миронова В.М. Латинська мова. – К.: Знання, 2005. – 541 с. Литвинов В.Д., Скорина Л.П. 500 крилатих висловів. Тексти. Латино-український словник + англійські, німецькі, французькі, іспанські відповідники. – К., 1993. – 321 с. Антична література / Миронова В.М., Михайлова О.Г., Мегела І.П. та ін.: Навч. посіб. – К.: Либідь, 2005. – 488 с. Балух В. О., Коцур В. П. Історія Стародавнього Риму: Курс лекцій. – Чернівці: Книги ХХІ, 2005. – 680 с. Енциклопедичний словник класичних мов / Звонська Л.Л., Корольова Н.В., Лазер-Паньків О.В. та ін. – К.: ВПЦ «Київський університет», 2015. – 464 с. Латинсько-український словотвірний словник / Галина Петрова / 20 000 слів. – Тернопіль: «Навчальна книга – Богдан», 2010. – 880 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи: практичне заняття, самостійна робота, презентації Заходи: бліц-опитування дискусія контрольна робота з відкритими відповідями творче завдання (есе) підсумкова контрольна робота у формі тестів
Методи та критерії оцінювання
Форма підсумкового контролю – залік За видами робіт студент може набрати таку кількість балів: усна відповідь – від 2 до 3 балів (8*5 = 40) доповнення, участь у дискусії – від 1 до 2 балів (2*8 = 16) контрольна робота з відкритими відповідями – від 8 до 12 балів (12) творче завдання (есе) – від 8 до 12 балів (12) підсумкова контрольна робота у формі тестів – від 12 до 20 балів (20)
Мова викладання
Українська мова