Етика

Освітня програма: ОПП Філософія 2020. Денна форма навчання.

Структурний підрозділ: Філософський факультет

Назва дисципліни
Етика
Код дисципліни
ННД.7
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
6
Результати навчання
ПРН 2. Розуміти розмаїття та специфіку філософських дисциплін, знати філософську термінологію. ПРН 3. Знати основні етапи, напрямки в історії світової та вітчизняної філософії. ПРН 8. Мати обізнаність у головних філософських методах і підходах, розуміти етико-практичну значущість філософського знання.ПРН 13. Критично оцінювати власну позицію та знання, порівнювати і перевіряти отримані результати. ПРН 14. Уникати симуляцій, плагіату та інших виявів академічної недоброчесності у сфері професійної діяльності або навчання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу та історії філософії; основні поняття моральної свідомості та категорії етики. 2. Вміти опрацьовувати великий обсяг філософської літератури; збирати та інтерпретувати інформацію щодо феномену моралі та моральних відносин; застосовувати основні філософські терміни, категорії та класифікації в аналізі моральних проблем сучасності. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; використання іншомовних фахових філософських інформаційних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна знайомить студентів із основами теоретичного осмислення моралі як складного соціокультурного феномену. Узагальнюються та систематизуються уявлення про походження, природу та історичний розвиток моралі. Аналізується поняття моралі, зосереджується увага на сучасних дискусіях та різних підходах до її обґрунтування, способів її виявлення. Структурно-функціональний аналіз морального феномену сприяє розумінню специфічності функціонування моралі поряд з іншими ціннісно-нормативними культурними формами. Виявляються найважливіші категорії етики та поняття моральної свідомості, пояснюється ціннісний зміст вчинків, сенсожиттєві пошуки людини, обґрунтовуються моральнісні вимоги індивіда до самого себе та до інших. Розглядаються актуальні проблеми сучасної етики, наперед всього такі, що залишаються відкритими для дискусій на нормативному рівні.
Рекомендована та необхідна література
1. Етика. Естетика: навч. посібник / за наук. ред. Панченко В.І. К.: «Центр учбової літератури», 2014 2. Малахов В. Етика. Курс лекцій. Навч. посібник. К.: Либідь, 1996. 3. Прикладна етика: навч. посібник / за наук. ред. Панченко В.І. К.: «Центр учбової літератури», 2012 4. Ethics Through Classical Sources. Fourth Edition. New York: McGraw Hill Create, 2013. 5. Mackie J.L. Ethics. Inventing right and wrong. London: Penguin Books, 1990 6. Suikkanen J. This is Ethics. An introduction. Oxford: Wiley Blackwell, 2015 7. Singer P. Practical Ethics. Second Edition. Cambridge: Cambridge University Press, 1999 8. Ethics: Essential Readings in Moral Theory Edited by George Sher New York: Routledge Taylor & Francis Group, 2012 9. The Dimensions of Ethics. An Introduction to Ethical Theory Waluchow W.J. Toronto: Broadview Press Ltd, 2003 10. Theories of ethics: an introduction to moral philosophy with a selection of classic readings / Gordon Graham. New York: Routledge Taylor & Francis Group, 2011
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Підсумкове оцінювання у формі іспиту: Іспит у письмовій формі – 24 / 40 балів. Екзаменаційне оцінювання відбувається в письмовій формі. Білет складається з 2 питань, кожне з яких оцінюється за шкалою 20 білів, що в загальному підсумку дає 40 балів за іспит. Студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше, ніж 20 балів. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за іспит не може бути меншою 24 балів. У випадку, коли студент на іспиті набрав менше 24 балів, вони не додаються до семестрової оцінки (незалежно від кількості балів, отриманих під час навчального періоду). Рекомендований мінімум допуску до іспиту – 36 балів. Таким чином, підсумкова оцінка з дисципліни (мінімум 60, максимум 100 балів) складається із суми кількості балів за семестр (мінімум 36, максимум 60 балів) та екзаменаційної роботи (мінімум 24, максимум 40 балів).
Мова викладання
Українська