Латинська мова

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Латинська мова
Код дисципліни
ОК 36
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
РН 1.1 Знати закономірності розвитку латинської мови, її місце в системі індоєвропейських мов; усвідомлювати вплив латинської мови на розвиток сучасних європейських мов, європейської культури і літератури РН 1.2 Знати основи фонетики, морфології та синтаксису латинської мови; розуміти граматичні категорії системи дієслова та імені в латинській мові РН 1.3 Знати особливості словотвору латинської мови, словотвірні моделі і семантику афіксів латинської мов РН 1.4 Знати про латинську складову сучасної гуманітарної термінології, розуміти принципи утворення, структуру та внутрішню форму фахових історичних термінів латинського походження
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Зміст курсу поділений на 2 змістових модулі. Кожний змістовий модуль включає в себе лекції, семінари, самостійну роботу студентів, які завершуються рейтинговим контролем рівня засвоєння знань програмного матеріалу відповідної частини курсу.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Латинська мова» знайомить студентів з основами фонетики, морфології, словотвору та синтаксису латинської мови, принципами деривації і запозичень з латини в сучасні мови, спадщиною латинських сентенцій і сталих фраз. Її предметом є вивчення закономірностей розвитку латинської мови і її впливу на сучасні європейські мови. Дисципліна дає уявлення про лексичний склад і граматику, словотвірні моделі і семантику афіксів латинської мови, латинську складову у фаховій філологічній термінології; формує навички читання, перекладу й коментування латинських текстів зі словником, етимологічного і словотвірного аналізу латинських дериватів.
Рекомендована та необхідна література
1. Яковенко Н.М., Миронова В.М. Латинська мова: Підручник для студентів-істориків. – К.: К.: ВПЦ "Київський університет", 2020. – 423 с. 2. Яковенко Н.М., Трипуз В.М. Латинська мова: Підручник для студентів-істориків. – К.: Вища школа, 1993. – 360 с. 3. Cambridge Latin Course. Book 1. 4th edn. – Cambridge University Press, 1998. – 199 p. 4. Ørberg, Hans H. Lingua Latina per se illustrata, Pars I: Familia Romana (Latin Edition). – Domus Latina, 2003.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, практичні заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.4), що складає 40% від загальної оцінки, та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1 – 2.5); (комунікація 3.1 – 3.2); (автономність та відповідальність 4.1 – 4.4), що складає 60% загальної оцінки. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (яка синтезує і самостійну роботу з опрацювання теоретичного матеріалу для підготовки до аудиторної: усні відповіді, доповнення та участь в дискусіях, контрольна робота з відкритими відповідями) та за самостійну роботу (творчі роботи: есей, дослідницька робота з латинської деривації / фахової термінології латинського походження). Усі види робіт за семестр мають у підсумку: максимум 100 балів; мінімум 60 балів. Підсумкова контрольна робота у формі тестів: 12/20 балів. Підсумкове оцінювання: залік / підсумкова оцінка
Мова викладання
Українська