Соціально-політична історія країн Східної Європи у ХХ столітті

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Соціально-політична історія країн Східної Європи у ХХ столітті
Код дисципліни
ОК 34.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати основну джерельну базу та історіографічний матеріал з теми навчальної дисципліни. Знати особливості й основні періоди соціально-політичної історії країн Східної Європи у XX ст. Знати визначальні події та явища соціально-політичної історії країн Східної Європи у ХХ ст. Вміти аналізувати становлення та форми авторитарних і тоталітарних режимів країн Східної Європи після Другої світової війни. Вміти надати характеристику державно-конфесійним відносинам у країнах Східної Європи на всіх етапах історичного розвитку XX ст. Вміти робити аналіз внутрішньої і зовнішньої політики країн регіону у ХХ ст.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти знаннями соціально-політичної історії регіону, особливістю історичного розвитку регіону Східної Європи у ХХ ст.; 2. Вміти застосовувати набуті знання для аналізу специфіки соціально-політичних процесів, що відбувалися в країнах Східної Європи у ХХ ст; 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв'язків. 3. Анотація навчальної дисципліни: Дисципліна спрямована на на ознайомлення студентів із загальними закономірностями процесів соціально-політичного розвитку народів Східної Європи у ХХ ст.
Зміст навчальної дисципліни
Значна увага приділяється проблемам формування національно- політичних рухів і партій на початку ХХ ст. Висвітлюються процеси створення національних держав для більшості національно-етнічних утворень у Східній Європі. Характеризуються особливості соціально-політичного становища в міжвоєнний період. Аналізуються політичні орієнтації народів досліджуваного регіону в роки Другої світової війни. З'ясовуються причини неспроможності реформування соціально-політичного устрою, а також загострення соціальних проблем і виникнення глибоких політичних криз у країнах регіону.
Рекомендована та необхідна література
1. Болгария в ХХ веке: Очерки политической истории / Отв. ред. Е.Л. Валева; Ин-т славяноведения. - Москва, 2003. 2. Єлавіч Б. Історія Балкан. Т. 2. ХХ століття Б. Єлавіч; пер. з англ. Р. А. Семківа. - Київ, 2004. 3. Желицки Б. Й. Венгрия новейших времен: Очерки политической истории 1944- 1994 гг. - Москва, 2017. 4. Зашкільняк Л., Крикун М. Історія Польщі. Від найдавніших часів до наших днів. - Львів, 2002. 5. Історія Центрально-Східної Європи. Посібник для студентів історичних і гуманітарних факультетів університетів / За ред. Л.Зашкільняка. - Львів. - 2001. 6. История Румынии / И. Болован, И.-А. Поп (координаторы) и др. / Пер. с рум. - Москва, 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція,семінар, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.2 - 10 балів/ 6 балів. * Контрольна робота 2 (тест): РН 1.4-10 балів/ 6 балів. 2. Реферат 1: РН 1.1 - 5 балів/ 3 бали Реферат 2: РН 2.2-5 балів/3 бали. 3. Робота під час семінарських занять 13М: РН 1.1, 1.3, 1.4, 2.1 - 16 балів/10 балів. Робота під час семінарських занять 2 3М: РН 2.3, 2.4, 3.1, 4.1 - 14 балів/8 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання у формі іспиту: - форма оцінювання - іспит; - максимальна кількість балів, які може отримати студент - 40 балів
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет