Сучасна історія пострадянських країн Європи

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Сучасна історія пострадянських країн Європи
Код дисципліни
ОК 38.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати клачифікацію джеел із сучасної історії пострадаянських країн. Знати суть суспільно-політичних, економічних та культурних процесів в пострадянських країнах. Знати наслідки повалення комуністичних режимів в колишніх республіках СРСР.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні періоди сучасної історії пострадянських країн Європи. 2. Вміти охарактеризувати соціальні, економічні, політичні та культурні аспекти історичного розвитку пострадянських країн Європи від кінця 80-х років ХХ ст. до сьогодення. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв'язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна спрямована на ознайомлення студентів із загальними закономірностями історичних процесів, що відбувалися в пострадянських країнах Європи від кінця 80-х років ХХ ст. до сьогодення. В основу курсу покладено висвітлення основних проблем державно-політичного, соціально-економічного та культурного розвитку. Важливого значення має аналіз причин ліквідації радянського тоталітарного режиму. З'ясовуються механізми здійснення посткомуністичних трансформацій у колишніх радянських республіках. Розкриваються причини загострення міжетнічних протиріч і підйому національних рухів на пострадянському просторі. Аналізується взаємозв'язок між внутрішньою та зовнішньою політикою держав. Значна увага приділяється визначенню головних пріоритетів зовнішньої політики та напрямів діяльності на міжнародній арені. Характеризуються міжнародні зв'язки пострадянських країн Європи з Україною.
Рекомендована та необхідна література
1. Андрущак В. Е., Бойко П. А. и др. История Республики Молдова. С древнейших времен до наших дней. - Изд. 2-е, перераб. и доп. - Кишинёв, 2002. 2. Воротников В. В. Внешняя политика государств Балтии в начале ХХІ века / В. В. Воротников. Москва, 2015. 3. Газін В. П., Копилов С. А. Новітня історія країн Європи та Америки. 1945- 2002 рр.: Навчальний посібник для студентів гуманітарних спеціальностей / За ред. Копилова А.О. - Кам'янець-Подільський, 2000. 4. История Латвии : ХХ век / Д. Блейере, И. Бутулис, А. Зунда [и др.]. - Рига, 2005. 5. Карьяхярм Т., Адамсон А. (сост.). Поворотные моменты истории Эстонии: Сборник документов и материалов для гимназий. - Таллинн, 2008. 6. Кріль М. М. Історія країн Центрально-Східної Європи (кінець ХХ - початок ХХІ ст.): навч. посіб. - Київ, 2013.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1, (тест): РН 1.4 - 6 балів/ 3 бали. * Контрольна робота 2 (тест): РН 2.3 - 6 балів/ 3 бали. 2. Реферат 1: РН 1.1 - 5 балів/ 3 бали. Реферат 2: РН 1.3 - 5 балів/ 3 бали. 3. Робота під час семінарських занять 1 3М: РН 1.2, 1.3, 2.1, 2.2-20 балів/13 балів. Робота під час семінарських занять 23М: РH 2.3, 2.4, 3.1 - 18 балів/11 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної Форми контролю. - підсумкове оцінювання у формі іспиту: Іспит: РН 1.2, 2.1, 2.2, 2.4 - 40 балів / 24 бали. форма оцінювання - іспит; - - максимальна кількість балів, які може отримати студент - 40 балів
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет