Аксіологія державного управління

Освітня програма: Освітньо-наукова програма "Державна служба" - заочна форма

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби

Назва дисципліни
Аксіологія державного управління
Код дисципліни
ОК.2
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
РН01. Знати теоретичні та прикладні засади вироблення й аналізу публічної політики, основ та технологій прийняття управлінських рішень. РН11. Розробляти обґрунтовані управлінські рішення з урахуванням питань європейської та євроатлантичної інтеграції, враховувати цілі, наявні законодавчі, часові та ресурсні обмеження, оцінювати політичні, соціальні, економічні та екологічні наслідки варіантів рішень. РН12. Планувати і здійснювати наукові та прикладні дослідження у сфері публічного управління та адміністрування, включаючи аналіз проблематики, постановку цілей і завдань, вибір та використання теоретичних та емпіричних методів дослідження, аналіз його результатів, формулювання обґрунтованих висновків
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: основні засади організації державної влади і управління в Україні, основи нормативно-правового забезпечення діяльності органів публічної влади; основні принципи взаємодії держави і громадянського суспільства, базові філософські, соціологічні та політологічні поняття, що описують роль цінностей та інтересів у формуванні соціальних порядків та перебігу політичних процесів. 2. Вміти використовувати аналітичні й статистичні методи обробки інформації щодо соціально-економічного розвитку країни, територіальних одиниць, результатів діяльності органів публічної влади, працювати з результатами соціологічних опитувань, національними і міжнародними базами даних. 3. Володіти навичками аналізу, синтезу, обробки та візуалізації статистичних, соціологічних та інших даних, роботи з нормативно-правовою базою, оформлення й представлення даних за допомогою програм пакету Microsoft Office (Excel, Word, Power Point та ін.).
Зміст навчальної дисципліни
Філософське і соціологічне розуміння цінностей. Модуси управління, що формувалися в історії. Демократія, раціоналізація, суспільний порядок як домінанти у формуванні цінностей. Оцінка якості управління. Бюрократія як актор у процесі врядування. Політика і управління. Проблема балансу демократичної легітимності і бюрократичних принципів управління. Врядування як модель і спосіб вирішення проблеми. Етика і цілісність врядування, відповідність процедур і рішень базовим цінностям. Етика і ефективність. Інституалізація етичних/ціннісних норм. Поступки у цінностях як загрози врядування. Правові, організаційні, освітні, інформаційно-аналітичні, комунікаційні та інші методи та інструменти вирішення проблеми. Підзвітність і прозорість у державному управлінні і врядуванні.
Рекомендована та необхідна література
1. Аристотель. Нікомахова етика. К.: «Аквілон-Плюс», 2002. 480 с. 2. Буднік М.М., Курилова H.М. Управління змінами: підручник. К.: Кондор, 2017. 225 с. 3. Вебер М. Господарство і суспільство. Нариси соціології розуміння. К.: Видавничий дім «Всесвіт», 2012. 1112с. 4. Державне управління : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; ред. кол. : Ю.В. Ковбасюк (голова), К.О. Ващенко (заст. голови), Ю.П. Сурмін (заст. голови) [та ін.]. К.; Дніпропетровськ : НАДУ, 2012. Т.1. 564 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, самостійна робота, індивідуальна самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Контрольні роботи, опитування, самостійні завдання, індивідуальне аналітичне завдання, презентації, дискусія, залік. Контроль знань здійснюється за системою ECTS, яка передбачає дворівневе оцінювання засвоєного матеріалу, зокрема оцінювання теоретичної підготовки – результати навчання (знання 1.1 – 1.3), що складає 25 % від загальної оцінки за семестр та оцінювання практичної підготовки – результати навчання (вміння 2.1 –2.3; комунікація 3.1 – 3.2; автономія 4.1 – 4.4), що складає 75 % загальної оцінки за семестр
Мова викладання
Українська