Українська мова за професійним спрямуванням

Освітня програма: Етнокультурологія з поглибленим вивченням іноземної мови

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут філології

Назва дисципліни
Українська мова за професійним спрямуванням
Код дисципліни
ННД.36
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 3. Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань етнокультурології, відповідно до спеціалізації. ПРН 8. Інтерпретувати етнокультурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту. ПРН 14. Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української культури з фахівцями та нефахівцями. ПРН 15. Вільно спілкуватися з професійних питань усно та письмово державною та іноземними мовами з урахуванням мети спілкування та соціокультурних особливостей його контексту.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати: особливості системи і рівні української мови;норми усного і писемного українського мовлення;особливості жанрів українського мовлення і стилівсфери професійного застосування української мови. 2.Уміти: аналізувати тексти різних жанрів,розрізняти стилі та підстилі української мови;створювати усний і писемний український текст відповідно до омунікативного завдання. 3. Володіти комунікативними навичками у монологічній та діалогічній формах мовлення.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – забезпечити студентам знання про мовну картину світу спеціаліста-культуролога, феномен української мови професійного спрямування, розуміння ролі мови в у спілкуванні етнокультурологазадля популяризації, навчання, дослідження української вербальної та невербальної культури. Дисципліна призначена для поглиблення і систематизації мовних знань в галузі фаху, опису досліджень та набутків етнокультурології України. Предметом навчального курсу є мовна діяльність етнокультурологау фахових текстах і стратегіях, історичний та функціональний аспекти становлення й розвитку української мови у процесі збереження і популяризації української традиційної культури, усне та писемне мовлення в професійному монолозі або діалозі. Особливу увагу зосереджено на мовних та поведінкових нормах професійного спілкування, особливостях усної комунікації в жанрах інтерв’ю, доповіді, а також писемного в жанрах анонсу культурних заходів, промоції фестивалів, текстах музейної роботи, ділового листування .
Рекомендована та необхідна література
Albert, Z., & Elin, K. (2013). Environmental Education in a Cultural Context. International Handbook of Research on Environmental Education, 206-212. Byram, M., & Feng, A. (2004). Culture and language learning: Teaching, research and scholarship. Language Teaching, 37(3), 149-168. Кучерява, О (2011) Шляхи реалізації культурологічного принципу навчання української мови у вищій школі .Наука і освіта. 2, 91-93 Любашенко, О. та ін. (2014) Українська мова. Мова фаху, мова науки, мова. спілкування. Текстово-комунікативне навчання / Л.О.Ткаченко, .В.Любашенко, С.Є.Мельник, Т.М.Андрєєва, С.В.Овсейчик, О.В.П'ятецька;за ред. О.В.Любашенко.- К.:ТОВ ВПП «Компас».
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Форми навчання: лекції, практичні, самостійна робота. Упродовж семестру після лекційних занять із відповідних тем проводяться практичні заняття, на яких здійснюється оцінювання відповідно до видів робіт (усна відповідь, доповідь на науковому семінарі, бліц-опитування, творче завдання, проміжний контрольний у формах : модульної контрольної роботи та модульного проєкту.
Методи та критерії оцінювання
Семестрову підсумкову оцінку формують бали, отримані студентом поточно упродовж семестру за види роботи: відповіді на практичних заняттях, модульна контрольна робота та модульний проєкт. Підсумкове оцінювання відбувається на іспиті, максимальний розподіл здійснюється за таким алгоритмом: 60 балів (60%) – семестровий контроль і 40 балів (40%) – іспит).Мінімальна кількість балів на іспиті (позитивна оцінка), які додаються до семестрових, – 24 бали (60% максимальної кількості балів, відведених на іспит). Іспит проводиться у формі письмової роботи(екзаменаційний білет складається з 3 завдань – 1- макс. 10 балів та 2 по макс. 15 балів. РН 1.1, РН 1.2, РН 1.3; РН 1.4; 1.5; РН 2.1; РН 2.2; РН 2.3; 2.4; РН 4.1. Бали за семестр Бали наіспиті Підсумкова оцінка Мінімум 36 24 60 Максимум 60 40 100
Мова викладання
Українська мова