Аналітико-синтетичне опрацювання інформаційних ресурсів

Освітня програма: Архівістика та управління документацією

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Аналітико-синтетичне опрацювання інформаційних ресурсів
Код дисципліни
ОК.35
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати джерельну базу, понятійно-термінологічний апарат та історіографію навчальної дисципліни Знати основні етапи формування системи аналітико-синтетичного опрацювання інформації Знати засадничі принципи організації та функціонування аналітико-синтетичного опрацювання інформації Вміти самостійно створювати бібліографічну інформацію Вміти аналізувати, здійснювати пошук бібліографічної інформації, користуватися веб-ресурсами та базами даних Вміти узагальнювати інформацію про завдання аналітико-синтетичного опрацювання інформації у вигляді есе, історичних та інформаційних довідок, презентацій
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати процес формування загальних уявлень, знань та умінь у сфері інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Вміти здійснювати пошук, відбір та аналіз наукової літератури зі спеціальності. Володіти навичками роботи з інформаційними ресурсами.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення студентів з предметом, джерельною базою, понятійно-термінологічним апаратом та історіографією дисципліни, основними етапами становлення і розвитку аналітико-синтетичного опрацювання інформаційних ресурсів. Навчальна дисципліна є однією з провідних у професійній підготовці інформаційно-бібліотечних фахівців і безпосередньо пов’язана з вивченням інших навчальних дисциплін, а саме: бібліотекознавства, книгознавства, документних ресурсів бібліотеки, інформатики та інформаційних технологій, інформаційно-пошукових системам, інформаційно-аналітичної діяльності, бібліографознавства, бібліографічної діяльності, інформаційного сервісу, управління бібліотекою. Вивчення курсу інтегрується на системі соціально-гуманітарних знань, що дозволяє розуміти суспільні процеси і значення інформаційних документів у їхньому розвитку.
Рекомендована та необхідна література
1. Бібліографічний запис. Бібліографічний опис. Загальні вимоги та правила складання : (ГОСТ 7.1 – 2003, IDG) : ДСТУ ГОСТ 7.1:2006. – [Київ], 2007. – 47 c. – (Нац. стандарт України). 2. Бібліографічний опис. Скорочення слів і словосполучень в українській мові. Загальні вимоги та правила : ДСТУ 3582-2013 (ISO 4 :1984, NEQ. ISO 832 :1994, NEQ). – На заміну ДСТУ 3582-97; чинний від 2014-01-01. – Київ : Мінекономрозвитку України, 2014. – 18 с. – (Нац. стандарт України). 3. Власова Г. В. Аналітико-синтетична переробка інформації : навч. посіб. / Г. В. Власова, В. І. Лутовина, Л. І. Титова. – Київ : ДАККіМ, 2006. – 290 с. 4. Індексування документів. Загальні вимоги до систематизації та предметизації : ГОСТ 7.59-2003, ІДТ :ДСТУ ГОСТ 7.59-2003. – Чинний 2004-07-01; Взамін ГОСТ 7.59.-90. – Київ, 2004. – 11 с. – (Нац. стандарт України).
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.1 — 10 балів/ 6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.3 — 10 балів/ 6 балів. 3. Індивідуальне завдання 1: РН 1.1, 2.1 - 10 балів/ 6 балів. 4. Індивідуальне завдання 2: РН 2.2, 2.3 - 10 балів/ 6 балів. 5. Опитування з тем ЗМ1: РН 1.1, 1.2 – 10 балів/ 6 балів. 6. Опитування з тем ЗМ2: РН 1.3 – 10 балів/ 6 балів. 5. Підсумкова контрольна робота (іспит): РН 1.2, 1.3 - 40 балів / 24 бали. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. - підсумкове оцінювання: - форма оцінювання – іспит; - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра архівознавства та спеціальних галузей історичної науки
Історичний факультет