Партисипативне міське планування

Освітня програма: Урбаністика та регіональний розвиток

Структурний підрозділ: Географічний факультет

Назва дисципліни
Партисипативне міське планування
Код дисципліни
ВК 2.6.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР07. Брати участь у розробленні програм та стратегій міського та регіонального розвитку, плануванні територій різного ієрархічного рівня. ПР09. Проводити фахову оцінку програм, стратегій і планів розвитку територій, здійснювати їхню геоекологічну і соціально-економічну експертизу та моніторинг.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне вивчення навчальної дисципліни «Теорії просторової організації». 2. Знання основних теорій, концепцій та підходів у сфері просторового (міського) планування, основних засад законодавства України щодо містобудівної діяльності.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна передбачає вивчення підходів та концепцій партисипативного міського планування, інституційних засад реалізації принципів партисипації у міському плануванні, ролі та взаємодії різних акторів у вирішенні міських конфліктів, використання потенціалу учасницького планування в процесі регенерації міст, а також поглибленого ознайомлення з різними інструментами партисипації у міському плануванні, зокрема проведення громадських слухань, бюджету участі, спільного дослідження міського простору, партисипативного картування, тактичного урбанізму, оцінки їх ефективності та здійснення фасилітації.
Рекомендована та необхідна література
1. Урбаністична Україна: в епіцентрі просторових змін: монографія / за ред. К. Мезенцева, Я. Олійника, Н. Мезенцевої. Київ: Видавництво «Фенікс», 2017. 438 с. 2. Левченко О., Величко Н., Ковшун Л. Партисипативний підхід та практики на рівні громади. Посібник для громадських активістів та всіх зацікавлених. 2018. 3. Ольчак М. Партисипативне стратегічне планування в органах місцевого самоврядування. Посібник для об’єднаних територіальних громад. Варшава: Фонд Розвитку Місцевої Демократії, 2017, 105 c.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінарські заняття, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Робота на семінарських заняттях оцінюється по завершенню, відповідно до графіку проведення семінарських занять. Тематичні контрольні роботи проводяться у формі тестів. Результати навчання за умови опанування на належному рівні оцінюються таким чином: 1. Доповіді та дискусії на семінарах – від 12 до 20 балів. 2. Створення та захист презентацій – від 12 до 20 балів. 3. Тематичні контрольні роботи – від 12 до 20 балів. Підсумкове оцінювання у формі заліку проводиться в письмовому форматі. Максимальна кількість балів під час заліку – 40, мінімальна кількість балів, що додаються до семестрових – 24 (60% максимальної кількості балів, відведених на залік).
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Економічної та соціальної географії
Географічний факультет