Середньовічна історія народів Східної Європи

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Середньовічна історія народів Східної Європи
Код дисципліни
ОК 31.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат середньовіччя історії Східної Європи. Знати періодизацію історії регіону середньовіччя. Знати специфіку культурного розвитку населення Східної Європи у середньовіччі.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні періоди історії Східної Європи доби середньовіччя, їх особливості, визначальні події та явища в кожному із них; Вміти аналізувати процеси розквіту держав; визначати характерні риси, які властиві для суспільного ладу, державного устрою та господарського розвитку регіонів Східної Європи у добу середньовіччя, розуміти їх сутність, визначати місце і значення в історії людства; уміти працювати з комплексом джерел Східної Європи; вести самостійні дослідження в межах дисципліни;. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з джерельною базою і історіографією, науковими результатами дослідницьких шкіл. Визначення особливостей історії регіону в контексті історії Європи, міграційних процесів та культурного розвитку, особливостей розвитку регіону Східної Європи загалом та її субрегіонів у середньовіччі. Розкриття зв’язку населення регіону з іншими регіонами Європи, залежності історичних процесів у регіоні від історичних процесів у світі, ролі об’єктивного й суб’єктивного факторів в історії Європи.
Рекомендована та необхідна література
1. Залізняк Л. Стародавня історія України. К.: Темпора, 2012. ̶ 542 с. 2. Зеньковский С.А. Русское старообрядничество. В двух томах. ̶ М.: Институт ДИ-ДИК, Квадрига, 2009. 3. Ісаєвич Я. Початок державності і ранні етапи формування східнослов'янських народів // Етнічна самосвідомість: національна культура. – К., 1991. 4. Каппелер А. Росія як поліетнічна імперія: Виникнення. Історія. Розпад / Перекл. з нім. X. Назаркевич, наук. ред. М. Крикун. — Львів: Вид-во Українського Католицького Ун-ту, 2005
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція,семінар, самостійна робота, іспит.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота 1 (тест): РН 1.1, 1.3. – 10 балів/ 6 балів.* Контрольна робота 2 (тест): РН 1.2, 1.4 – 10 балів/ 6 балів. 2. Реферат 1: РН 2.5 – 4 балів/ 2 бали. Реферат 2: РН 2.6 – 4 балів/ 2 бали. 3. Робота під час семінарських занять 1 ЗМ: РН 2.1, 2.3 – 16 балів/10 балів. Робота під час семінарських занять 2 ЗМ: РН 2.2, 2.4– 16 балів/10 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. підсумкове оцінювання у формі іспиту. Іспит РН: 3.1, 4.1 – 40 балів/ 24 бали - максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів;
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет