Студії з сучасної соціології

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Студії з сучасної соціології
Код дисципліни
ДВВ.01
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Третій
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1. Розуміти сучасні тематичні та теоретичні стратегії соціологічного пізнання в світовій соціології. 2.1 Оцінювати та обґрунтовувати теоретичну базу наукового дослідження, зокрема, для своєї дисертаційної роботи. 2.2 Обґрунтовувати наукову проблему та аналітично визначати стан її наукової розробленості. 2.3 Створювати теоретичні моделі в соціологічному дослідженні. 3.1 Створювати наукові тексти в жанрі проекту наукового дослідження, тез наукової доповіді, наукової статті.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати історію розвитку світової та української соціології. 2. Знати та вміти критично оцінювати евристичний потенціал класичних та посткласичних соціологічних парадигм. 3. Володіти навичками критичного аналізу та роботи з англомовною науковою літературою.
Зміст навчальної дисципліни
1. Сучасні виклики соціології і дилеми розвитку соціологічної науки: глобальний та український виміри. 2. Тематичні стратегії соціологічних досліджень у XXI столітті. 3. Провідні когнітивні орієнтації в сучасній соціології: специфіка сциєнтистської, гуманітарної та технологічної орієнтацій. 4. Позитивна і негативна евристика сучасних теоретичних стратегій соціологічного дослідження. 5. Обґрунтування наукової проблеми і теоретичних засад її соціологічного дослідження (за темою дисертації). 6. Підготовка тез наукової доповіді за темою дисертації. 7. Розробка дизайну наукової статті за темою дисертації.
Рекомендована та необхідна література
1. Hanafi, Sari (2019). Global Sociology - Toward New Directions. Global Dialogue. Magazine of the International Sociological Association. - Volume 9, Issue 1. - http://globaldialogue.isa-sociology.org/global-sociology-toward-new-directions/ 2. Michel Wieviorka. The Dilemmas of Sociological Intervention // Public Sociology // ISA e-course, відео-лекція. [Електронний ресурс] - Режим доступу до ресурсу: http://www.isa-sociologv.org/en/publications/videos/global-courses/public-sociology/ 3. Бакіров В. Соціологія в Україні // Сучасний стан і перспективи розвитку соціології в Україні та в Європі. Матеріали Міжнародних соціологічних читань памяті Н.В.Паніної. - .: Ін-т соціології НАНУ, 2008. - с. 20-24. 4. Кутуєв П. Проблематика сучасного соціологічного теоретизування // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. - 2009. - No 2. - С.144-165.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота. Лекція-дискусія, каскадна дискусія, мозковий штурм. Кейс-метод, науково-дослідницький метод,
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Участь у дискусіях - на заняттях будуть запропоновані форми індивідуальної та групової роботи за різними завданнями з аналізу прочитаних матеріалів, аналізу кейсу та обґрунтування засад власного дослідження, (10 балів max/ 6 балів min). 2. Творчі завдання з підготовки аналітичного огляду стратегій, рецензії щодо їх пізнавальних можливостей (10 балів max/ б балів min). 3. Фрагмент тексту дисертації з обґрунтуванням наукової проблеми та аналітичного огляду її розробленості; його презентація (20 балів max/12 бали min). 4. Тези наукової доповіді за результатами дисертаційного дослідження та їх презентація (10 балів max/ 6 балів min). 5. Дизайн наукової статті за результатами дисертаційного дослідження та його презентація (10 балів max/ 6 балів min). Підсумкове оцінювання: письмовий екзамен - 40 балів. Мінімальний бал успішного складання (отримання загальної позитивної оцінки) екзамену - 24 бали.
Мова викладання
українська