Вступ до вивчення східноєвропейських історичних студій.

Освітня програма: Східноєвропейські історичні студії

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Вступ до вивчення східноєвропейських історичних студій.
Код дисципліни
ОК 25.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати традиції та особливості історичного розвитку Центрально-Східної Європи, зміст та еволюцію її концепції . Знати сутність та основні чинники суспільно-політичних, етнокультурних, соціально-економічних процесів в країнах Центральної, Східної та Південно-Східної Європи. Знати головні країнознавчі характеристики, теоретико-методологічні засади й принципи вивчення історії регіону. Вміти характеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) місце та роль регіону у світовому історичному процесі. Вміти аналізувати основні концепції етногенезу східноєвропейських народів, процес націотворення та міжетнічних взаємин.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні події й головних дійових осіб в історії Європи. 2. Вміти визначати характерні риси, які властиві для суспільного ладу, політичного устрою й економічно-господарського комплексу держав регіону. 3. Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
студенти повинні засвоїти предмет, завдання, функції історії Центрально-Східної Європи як майбутньої сфери професійної діяльності, а також основні елементи навчальної та науково-дослідної роботи у вищій школі; вміти аналізувати й узагальнювати історичний матеріал, оцінювати найважливіші події та явища європейської історії в контексті світової, навчитися зіставляти історичні події з епохами, орієнтуватися в науковій періодизації історії країн регіону, набути навички роботи із науковою літературою та джерелами, вироблення самостійних оцінок і власних суджень щодо актуальних історичних проблем.
Рекомендована та необхідна література
1. Вітченко А. О. Основи наукових досліджень у вищій школі: підручник / А. О. Вітченко , А. Ю. Вітченко. – Київ: ФОП Ямчинський О. В., 2020. – 272 с. 2. Горохівський П. І. Теорія та методика навчання історії: курс лекцій: навч. посіб. для для студ. ден. та заоч. форми навч. / П. І. Горохівський. – Умань: ПП Жовтий О., 2014. – 308 с. 3. Драч О. О. Зарубіжна історіографія всесвітньої історії: навч. посібник / О. О. Драч. – Черкаси: Видавець Чабаненко Ю. А., 2015. – 132 с. 4. Країнознавство. Країни пострадянського простору, Європи і Північної Америки: навч. посіб. / М. С. Дорошко, Р. А. Кривонос, В. П. Крижанівський, Н. Ф. Сербіна. – Київ: ВПЦ «Київський університет», 2012. – 335 с. 5. Кріль М. М. Історія країн Центрально-Східної Європи (кінець ХХ – початок ХХІ ст.): навч. посібник / М. М. Кріль. – Київ: Знання, 2013. – 278 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, залік.
Методи та критерії оцінювання
1. Контрольна робота з тем ЗМ1 (тест): РН 1.2 – 10 балів/6 балів*. 2. Контрольна робота з тем ЗМ2 (тест): РН 1.4 – 10 балів/6 балів. 3. Індивідуальне завдання (реферат) з тем ЗМ 1: РН 2.5 – 19 балів/11 балів. 4. Індивідуальне завдання (есе) з тем ЗМ2: РН 2.6 – 13 балів/8 балів. 5. Робота під час семінарських занять ЗМ1: РН 1.1, 1.2, 2.1, 2.4 – 16 балів/10 балів. 6. Робота під час семінарських занять ЗМ2: РН 1.3 1.4, 2.5 2.6, 3.1, 4.1 – 12 балів/7 балів. - підсумкове оцінювання: залік: PH 3,1, 4.1 – 20 балів/12 балів. * максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
Мова викладання
Українська