Історія Давньої Греції. Історія Давнього Риму.
Освітня програма: Історія України та культурна антропологія (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історія Давньої Греції. Історія Давнього Риму.
Код дисципліни
ОК 19
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат, джерела та наукову літературу з історії Давньої Греції у найголовніших виявах, термінологічно-понятійний апарат, джерела та наукову літературу з історії Давнього Риму в її найголовніших виявах, особливості розвитку античної цивілізації в межах грецької і римської її складових. Вміти автономно працювати з джерелами та історіографією по темі курсу, узагальнювати та представляти отримані результати, характеризувати основні вияви в історії античної цивілізації в межах її грецького етапу, характеризувати основні вияви в історії античної цивілізації в межах її римського етапу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати найважливіші факти, події та процеси в історії людства.
Вміти аналізувати історичні процеси, що розгорталися в межах античної грекоримської цивілізації та її периферії.
Володіти елементарними навичками роботи з джерелами та науковою літературою, методами історичного аналізу, синтезу, узагальнення отриманих в результаті
наукового аналізу результатів.
Зміст навчальної дисципліни
Визначення понять «Історія Давньої Греції, історія Давнього Риму», «Історія античної грекоримської цивілізації»; Характеристика спільних рис і особливостей генезису античної грекоримської цивілізації і великих цивілізацій Давнього Сходу. Розкриття змісту понять «Мінойсько-Ахейська цивілізація», «полісна цивілізація», «еллінізм» (в межах історії давньої Греції); «Царство», «Республіка» та «Імперія» (в межах історії Давнього Риму). Виявлення особливостей становлення християнства, процесу перетворення його на офіційну релігію Римської імперії. Визначення ролі античної греко-римської цивілізаційної спадщини у
подальшій історія європейських народів, людства назагал.
Мета дисципліни – формування у студентів системного уявлення про становлення, розквіт
та занепад античної греко-римської цивілізації, творчі здобутки якої значною мірою обумовили історичний розвиток людства впродовж Середньовіччя, Нового і Новітнього часу, продовжують впливати й на сьогодення.
Рекомендована та необхідна література
Антична література: Хрестоматія. Упорядник О.І. Білецький. К., 1968. 612 с., Арріан. Анабасіс Александра. – Будь-яке видання, Арістотель. Афінська політія. – Будь-яке видання будь-якою мовою, Арістотель. Політика. Переклад О. Кислюка. К., 2000, Арістотель. Нікомахова етика. Переклад В. Ставнюка. К., 2002, Гесіод. Роботи та дні. [скорочено]. Переклад В. Свідзинського / Антична література:Хрестоматія.. К., 1968. С.: 116-126
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): розвиток практичних здібностей студентів щодо вміння виявляти та аналізувати історичні процеси в межах історії Давньої Греції та історії Давнього Риму; формування професійних компетентностей щодо застосування набутих знань у науковій, викладацькій, музейній, краєзнавчій, лекторській роботі, консультування державних, громадських та культурних установ; утвердження засад автономності і відповідальності у набутті, закріпленні, подальшого поглиблення набутих знань, навичок, умінь, застосування їх у практичній діяльності.
Методи та критерії оцінювання
Cеместрове оцінювання: Контрольна робота з тем. Самостійна робота. Оцінювання роботи під час семінарських занять. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – іспит. Іспит. Максимальна кількість балів, які може отримати студент – 40 балів; оцінюються такі результати навчання студента: вміння характеризувати специфіку політичного, економічного та соціального розвитку доби Античності та визначати основні події та процеси в історії Античної греко-римської цивілізації; форма проведення іспиту – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним – 24 бали. Необхідна умова допуску до іспиту: студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру
набрав менше ніж 20 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допуску до іспиту 36 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Віктор
Володимирович
Ставнюк
Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет