Нова історія країн Західної Європи та Північної Америки

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Нова історія країн Західної Європи та Північної Америки
Код дисципліни
ОК 16
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
5 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
1.1 Знати основні події і процеси у суспільно-політичній, економічній і культурній сферах в ключових країнах Західної Європи і в Північній Америці XVII- XVIIІ ст. 1.2 Знати основні події і процеси у провідних країнах Західної Європи і США в кінці XVIIІ – ХІХ ст. (до 1870 р.) в умовах становлення індустріального суспільства. 2.1 Вміти характеризувати і оцінювати основні події, процеси і тенденції розвитку ключових країн Західної Європи у XVII- XVIIІ ст, а також ситуацію у сфері міжнародних відносин, динаміку і напрямки її розвитку на основі аналізу історичних джерел і наукової літератури. 2.2. Вміти характеризувати і оцінювати основні події, процеси і тенденції розвитку ключових країн Західної Європи в кінці XVIIІ – ХІХ ст. (до 1870 р.) та США (1776-1865 рр.), а також ситуацію у сфері міжнародних відносин, динаміку і напрямки її розвитку на основі аналізу історичних джерел і наукової літератури. 3.1 Вміти чітко, логічно, структуровано і аргументовано викладати знання.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні процеси і події з історії країн Європи і Америки у попередній історичний період. Вміти визначати особливості розвитку Європи і Америки у різних сферах (державного устрою, політичній, соціальній, економічній, культурній), порівнювати їх з розвитком країн інших регіонів світу. Володіти навичками критики джерел, порівняльного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна знайомить студентів з основними подіями в історії ключових держав Західної Європи з XVII ст. і США з часу утворення до 1918 р., з провідними тенденціями їхнього розвитку і чинниками, що їх обумовили; ставить ці держави у контекст глобальної історії, визначає їхні роль і місце в ній. Висвітлюються процеси модернізації цих держав, включаючи трансформацію політичних і економічних структур, матеріальної і духовної культури, перехід від традиційного до модерного суспільства, та шляхи, якими ці зміни відбувалися. Розкривається конкуренція між провідними західними державами за торговельні шляхи, території, ринки збуту, політичні впливи тощо, простежується їхній вплив на долі народів усього світу.
Рекомендована та необхідна література
1. Гончар Б.М., Городня Н.Д. Нова історія країн Європи та США. 1870-1918 роки : підручник / Б.М.Гончар, Н.Д.Городня. – К., Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2008. – 413 с. 2. Всесвітня історія. Хрестоматія з нової історії (XV – 50-60-і роки ХІХ ст.) // Під ред. Н.С.Папенко – К., 2001. – С.42-64. 3. Велика Британія: географія, історія, культура: [навч. посіб.] / С. П. Мовчан, Г. М. Кипаренко. – Л. : ПАІС, 2012. – 494 c. 4. Нова історія країн Західної Європи й Північної Америки. XVII – 60-ті рр. ХІХ століття: підручник / Б.М.Гончар, О.П.Машевський, Н.С.Папенко та ін. ; за ред.. Б.М.Гончара. – К.: Видавничо-поліграфічний центр Київський університет», 2013. 5. Дейвіс, Норман. Європа. Історія. – К., 2000. 6. Тіндалл Дж., Шай Д. Історія Америки. – Львів., 2010.– С. 45-138, 141-222. 7. Троян С. С. Німеччина у боротьбі за місце під сонцем (колоніальна та світова політика в 1884–1900). – К., 2017.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: семестрове оцінювання (контрольні роботи, усне опитування, академічні есе) і підсумкове оцінювання (екзамен). Загальна сума балів за семестр – 100 балів (із них, семестрове оцінювання – максимум 60 балів; підсумкове оцінювання (екзамен) – максимум 40 балів). Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – екзамен. Оцінюються такі результати навчання студента: знання історичних фактів, розуміння процесів і тенденцій розвитку держав Західної Європи і США у XVII – на початку ХХ ст. (до 1918 р.); вміння з’ясувати причини і простежити хід подій і процесів, визначити їхні рушійні сили, встановити причинно-наслідкові зв'язки між конкретними процесами і подіями, оцінити місце і роль провідних держав Європи у глобальній історії XVII - початку ХХ ст. і США з 1776 до 1918 рр.
Мова викладання
Українська