Історія державотворчих процесів в країнах Західної Європи та Америки

Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
Історія державотворчих процесів в країнах Західної Європи та Америки
Код дисципліни
ОК 10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
1.1 Знати теоретичні засади історії держави і права зарубіжних країн 1.2 Знати теоретичні підходи до вивчення державотворчих процесів у країнах Європи Модерної доби. 1.3 Знати чинники, які впливають на державотворчі процеси країн світу. 2.1 Вміти працювати з джерелами та аналізувати історичні процеси, які вплинули на становлення державності в Пн Америці 2.2 Вміти на основі роботи з історичними джерелами та фахової літератури визначати основні чинники і парадигму державотворення у країнах Європи Модерної доби. 2.3 Вміти давати оцінку державотворчим процесам країн Латинської Америки, досліджуючи джерельну базу та історіографічний матеріал 3.1 Здатність аргументовано висловлювати свою думки та брати участь в дискусіях на тему державотворення в країнах Північної Америки 3.2 Здатність до аргументованої дискусії щодо проблемних питань державотворення європейських країн у складі малих груп. 3.3 Здатність порівнювати шляхи становлення державності в країнах Латинської Америки
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування навчальної дисципліни: а) знати: - історію України та всесвітню історію на базовому рівні; - періодизацію всесвітньої історії; б) вміти: - працювати з фаховою літературою, в тому числі - іноземною мовою; - орієнтуватися на політичній карті світу; - здійснювати підбір джерельної бази; в) володіти елементарними навичками аналізу історичних джерел, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна призначена для ознайомлення здобувачів освіти з теорією та історією державотворчих процесів в країнах Західної Європи та Америки. Передбачається аналіз джерельної бази та історіографічного матеріалу з проблематики курсу. Розглядаються основні етапи та визначаються особливості державотворчих процесів у означених регіонах. Висвітлюються спільні та відмінні тенденції у становленні державності окремих країн Західної Європи та Америки.
Рекомендована та необхідна література
1. Crawley, C. W. (Ed.). (1965). The New Cambridge Modern History. Vol. IX: War and Peace in an Age of Upheaval, 1793-1830. Cambridge: Cambridge University Press. 2. Ertman, T. (1997). Birth of the Leviathan: Building states and Regimes in Medieval and Early Modern Europe. Cambridge: Cambridge University Press. 3. Fukuyama, F. (2004). The Imperative of State-Building. Journal of Democracy, 15(2), 17-31. DOI: 10.1353/jod.2004.0026 4. Goodwin, A. (Ed.). (1965). The New Cambridge Modern History. Vol. VIII: The American and French Revolutions, 1763-1793. Cambridge: Cambridge University Press. 5. Lindsay, J. O. (Ed.). (1966). The New Cambridge Modern History. Vol. VII: The Old Regime, 1713-1763. Cambridge: Cambridge University Press. 6. Linz, J. J. (1993). State Building and Nation Building. European Review, 1(4), 355-369. DOI: https://doi.org/10.1017/S1062798700000776 7. Rhodes, R. et al. (Eds.). (2006). The Oxford Handbook of Political Institutions. Oxford: Oxford University Press.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: поточне оцінювання (усне опитування, самостійна робота) і підсумкове оцінювання (іспит). Загальна сума балів – 100 балів (з них: семестрове оцінювання 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – 40 балів). Семестрове оцінювання: 1. Контрольна робота 1: РН 1.1. – 5 балів/3 бали. 2. Контрольна робота 2: РН 1.2. – 5 балів/3 бали. 3. Контрольна робота 3: РН 1.3. – 5 балів/3 бали. 4. Усне опитування з теми ЗМ1:РН 3.1. – 10 балів/6 балів. 5. Усне опитування з теми ЗМ2: РН 3.2. – 10 балів/6 балів. 6. Усне опитування з теми ЗМ3: РН 3.3. – 10 балів/6 балів. 7. Есе 1: РН 4.1. – 5 балів/3 бали. 8. Аналітичний проєкт: РН 4.2. – 5 балів/3 бали. 9. Есе 2: РН 4.3. – 5 балів/3 бали. Підсумкове оцінювання: Форма оцінювання – іспит. Максимальна кількість балів, які може отримати здобувач освіти – 40 балів. Форма проведення іспиту: письмова, види завдань – питання, що потребують розгорнутих відповідей; творче завдання.
Мова викладання
Українська