Історія державотворчих процесів в країнах Західної Європи та Америки
Освітня програма: Американістика та європейські студії (з поглибленим вивченням іноземних мов)
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історія державотворчих процесів в країнах Західної Європи та Америки
Код дисципліни
ОК 10
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
1.1 Знати теоретичні засади історії держави і права зарубіжних країн
1.2 Знати теоретичні підходи до вивчення державотворчих процесів у країнах Європи Модерної доби.
1.3 Знати чинники, які впливають на державотворчі процеси країн світу.
2.1 Вміти працювати з джерелами та аналізувати історичні процеси, які вплинули на становлення державності в Пн Америці
2.2 Вміти на основі роботи з історичними джерелами та фахової літератури визначати основні чинники і парадигму державотворення у країнах Європи Модерної доби.
2.3 Вміти давати оцінку державотворчим процесам країн Латинської Америки, досліджуючи джерельну базу та історіографічний матеріал
3.1 Здатність аргументовано висловлювати свою думки та брати участь в дискусіях на тему державотворення в країнах Північної Америки
3.2 Здатність до аргументованої дискусії щодо проблемних питань державотворення європейських країн у складі малих груп.
3.3 Здатність порівнювати шляхи становлення державності в країнах Латинської Америки
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування навчальної дисципліни:
а) знати:
- історію України та всесвітню історію на базовому рівні;
- періодизацію всесвітньої історії;
б) вміти:
- працювати з фаховою літературою, в тому числі - іноземною мовою;
- орієнтуватися на політичній карті світу;
- здійснювати підбір джерельної бази;
в) володіти елементарними навичками аналізу історичних джерел, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна призначена для ознайомлення здобувачів освіти з теорією та історією державотворчих процесів в країнах Західної Європи та Америки. Передбачається аналіз джерельної бази та історіографічного матеріалу з проблематики курсу. Розглядаються основні етапи та визначаються особливості державотворчих процесів у означених регіонах. Висвітлюються спільні та відмінні тенденції у становленні державності окремих країн Західної Європи та Америки.
Рекомендована та необхідна література
1. Crawley, C. W. (Ed.). (1965). The New Cambridge Modern History. Vol. IX: War and Peace in an Age of Upheaval, 1793-1830. Cambridge: Cambridge University Press.
2. Ertman, T. (1997). Birth of the Leviathan: Building states and Regimes in Medieval and Early Modern Europe. Cambridge: Cambridge University Press.
3. Fukuyama, F. (2004). The Imperative of State-Building. Journal of Democracy, 15(2), 17-31. DOI: 10.1353/jod.2004.0026
4. Goodwin, A. (Ed.). (1965). The New Cambridge Modern History. Vol. VIII: The American and French Revolutions, 1763-1793. Cambridge: Cambridge University Press.
5. Lindsay, J. O. (Ed.). (1966). The New Cambridge Modern History. Vol. VII: The Old Regime, 1713-1763. Cambridge: Cambridge University Press.
6. Linz, J. J. (1993). State Building and Nation Building. European Review, 1(4), 355-369. DOI: https://doi.org/10.1017/S1062798700000776
7. Rhodes, R. et al. (Eds.). (2006). The Oxford Handbook of Political Institutions. Oxford: Oxford University Press.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Оцінка успішності знань студентів здійснюється в двох формах: поточне оцінювання (усне опитування, самостійна робота) і підсумкове оцінювання (іспит).
Загальна сума балів – 100 балів (з них: семестрове оцінювання 60 балів; підсумкове оцінювання (іспит) – 40 балів).
Семестрове оцінювання:
1. Контрольна робота 1: РН 1.1. – 5 балів/3 бали.
2. Контрольна робота 2: РН 1.2. – 5 балів/3 бали.
3. Контрольна робота 3: РН 1.3. – 5 балів/3 бали.
4. Усне опитування з теми ЗМ1:РН 3.1. – 10 балів/6 балів.
5. Усне опитування з теми ЗМ2: РН 3.2. – 10 балів/6 балів.
6. Усне опитування з теми ЗМ3: РН 3.3. – 10 балів/6 балів.
7. Есе 1: РН 4.1. – 5 балів/3 бали.
8. Аналітичний проєкт: РН 4.2. – 5 балів/3 бали.
9. Есе 2: РН 4.3. – 5 балів/3 бали.
Підсумкове оцінювання:
Форма оцінювання – іспит.
Максимальна кількість балів, які може отримати здобувач освіти – 40 балів.
Форма проведення іспиту: письмова, види завдань – питання, що потребують розгорнутих відповідей; творче завдання.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Аліна
Юріївна
Корнієнко
Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет
Історичний факультет
Вікторія
Олександрівна
Пількевич
Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет
Кафедра нової та новтньої історії зарубіжних країн
Історичний факультет