Соціологічні теорії середнього рівня в прикладних дослідженнях

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціологічні теорії середнього рівня в прикладних дослідженнях
Код дисципліни
ВБ1.7
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Типологічні особливості, пізнавальну та функціональну специфіку соціологічних теорій середнього рівня. 1.2 Світоглядну детермінацію та основні системно-структурні характеристики соціологічних теорій середнього рівня. 2.1 Визначати пізнавальний потенціал соціологічних теорій середнього рівня в дослідницький практиці. 2.2 Оцінювати евристичні можливості соціологічних теорій середнього рівня в пізнанні соціальних явищ і процесів. 3 Презентувати дослідницький проект. 4 Здійснювати самостійно аналітичну, дослідницьку та пошукову діяльність.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні етапи розвитку соціології, ключові напрямки сучасної соціологічної теорії. 2. Вміти працювати з наукової літературою та першоджерелами. 3. Володіти понятійним апаратом сучасної соціологічної теорії.
Зміст навчальної дисципліни
І. Світоглядна детермінація та основні системно-структурні характеристики соціологічних теорій середнього рівня. 1 Світоглядні та концептуальні засади процесу генези та розвитку спеціалізованих теоретичних знань в соціології. 2 Соціологічна теорія: поняття та її об’єктна та пізнавальна специфіка. 3 Соціологічні теорії середнього рівня в системі соціологічного знання та їх науковий статус. ІІ. Типологічні особливості, пізнавальна та функціональна специфіка соціологічних теорій середнього рівня. 4 Проблема концептуальної диференціації соціологічних теорій середнього рівня. 5 Системна типологія соціологічних теорій середнього рівня. 6 Типологія пізнавальних функцій соціологічних теорій середнього рівня. 7 Тенденції концептуального розвитку соціологічних теорій середнього рівня.
Рекомендована та необхідна література
Головаха Є. Соціологічне знання: специфіка, критерії науковості та перспектива розвитку / Соціологія: теорія, методи, маркетинг. - 2004. -№ 1. -С. 5-14. КунТ. Структура наукових революцій.-К.: Port-Royal, 2001. - с. 6-1.4, 186-224 Пилипенко В.Є., Попова І.М., Танчер В.В. та ін. Спеціальні та галузеві соціології: Навч посіб.- 2-е вид.- К.: Каравела, 2004. Смелзер Н. Проблеми соціології. Геогр-Зімелівські лекції, 1995. Пер. з англ. В.Дмитрук. – Львів: Кальварія, 2003. – 128 с. Судаков B.l. Інноваційні когнітивні стимули . концептуальної реорганізації .соціологічного пізнання // Актуальні проблеми соціології, психології, педагогіки. - 2019. - №1-2 (40-41). - СЛІЗ Судаков B.l. Теоретичні стратегії сучасних соціологічних досліджень праці як .соціально-інтегративного процесу // Ринок праці та зайнятість населення. - 2012. - №4. - С. 9-14.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота, презентація
Методи та критерії оцінювання
1. Робота на практичних заняттях: 30/18 балів 2. Виконання контрольних робіт: 20/12 балів (2 роботи по 10 максимальних або 6 мінімальних бали за кожну) 3. Виконання та презентація результатів дослідницького завдання: 10/6 балів підсумкове оцінювання: 40 балів (20 максимальних балів або 12 мінімальних балів за кожне питання білету). Мінімальний бал успішного складання (отримання загальної позитивної оцінки) іспиту – 24 бали
Мова викладання
українська