Соціокультурні дослідження публічного простору

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціокультурні дослідження публічного простору
Код дисципліни
ВБ9.9
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знання основних теоретичних положень і дискусій щодо публічного простору. 1.2 Знати ознак публічного простору, його місця та функції в структурі урбанізованих суспільств. 2.1 Застосовувати набутті, класичного доробку соціології, урбаністичних студій, сучасних дискусій до ідентифікації та аналізу проблем і специфіки публічного простору. 2.2 Використовувати сучасні інформаційно- комунікативні технології,. вміти застосовувати методи антропологічного, соціологічного та соціокультурного аналізу. 2.3 Вміти застосовувати теоретичні підходи та методологію аналізу до діагностики та вирішення проблем публічного простору українського суспільства. 3 Демонструвати навички аргументованого представлення власної думки, компетентної та толерантної дискусії з опонентами.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати основні положення та понятійно-категоріальний апарат соціології простору, соціологічних теорій міста та урбанізації, соціології глобалізації, соціології соціальних переміщень. 2. Вміти читати професійні наукові публікації, працювати з соціологічними даними та формулювати власні ідеї українською науковою мовою, застосовувати теоретичний матеріал до аналізу процесів глобалізації та урбанізації. 3 . Мати навички пошуку та вибору відповідної інформації, використання методів дослідження міських спільнот, здійснення соціокультурного та демографічного аналізу; виявлення питань «просторової несправедливості»; дискутувати, представити і обговорювати власну позицію обраної проблематики.
Зміст навчальної дисципліни
І. Теорія та історія дослідження публічного простору. 1. Визначення публічного простору, його місце та функції в структурі урбанізованих суспільств. 2. Теоретичні підходи та історія дослідження публічного простору. 3. Методи вивчення публічного простору. ІІ. Соціокультурні дослідження публічного простору. 4. Територіальна самоорганізація, джентрифікація і соціальна сегрегація. 5.Символічний капітал публічного простору: урбанонімія і місця пам’яті. 6. Простір міст дружній до людей: практики та політики.
Рекомендована та необхідна література
1. Ґрааф де Р. Чотири стіни та дах / Р.де Ґрааф, пер з анг. - К.: Видавництво «Кенекшенс», 2019.-С. 110-138. 2. Малес Л.В. Центральність та публічність: випадок Києва // Урбаністичні стратегії Києва. - К.; Фонд імені Гайнріха Бьоля в Україні, 2011. - С. 28-35. [Електронний ресурс] режим доступу до ресурсу: https://uaboell.org/uk/201 l/09/30/strategiyi-urbanistichnogo-maybulnogo- kiieva (доступно на 26.08.2021) 3. Малес . Л. Міська нерівність і сегрегація ./ Л.Малес, М.Наумова // Соціологія міста, навчальний посібник / за заг.'ред. О.К. Міхеєвої, Донецьк: вид-во «Ноулідж», 2010. - С. 129-146. 4. Малес Л., Дейнека А. Дискурс декомунізації Києва в досвіді перейменувань//ідеологія і політика. Ideology and politics. - № 1(15), 2020. - С. 115 - 145. 5. Сорока 10. Соціокультурні зміни та місто / Ю.Сорока // Соціологія міста, навчальний посібник / за заг. ред. О.К. Міхеєвої, Донецьк: вид-во «Ноулідж», 2010. - С. 166-180
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, індивідуальна та групова робота
Методи та критерії оцінювання
1. Групова та індивідуальна робота на практичних заняттях: РН1.2, РН2.1, РН2.2 - 50 балів (30 мінімальних балів). 2. Виконання контрольної роботи: РН1.1, РН1.2, РН2.1, РН2.3 - 25 балів (15 мінімальних балів) 3. Виконання та презентація результатів практичного завдання: РН2.3, РНЗ, РН4 - 25 балів (15 мінімальних балів): підсумкове оцінювання - залік
Мова викладання
українська