Фізіологія онтогенезу

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (магістр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Фізіологія онтогенезу
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР02. Використовувати бібліотеки,інформаційні бази даних, інтернет ресурси для пошуку необхідної інформації. ПР06. Аналізувати біологічні явища та процеси на молекулярному, клітинному, організменному, популяційно-видовому та біосферному рівнях з точки зору фундаментальних загальнонаукових знань, а також за використання спеціальних сучасних методів досліджень. ПР17. Застосовувати сучасні технології навчання для викладання спеціальних дисциплін ПР20. На основі поглиблених знань з природничих наук формувати уявлення про закономірності індивідуального та історичного розвитку біологічних систем на різних рівнях організації, роль системних процесів у їхньому формуванні, функціонуванні й пластичності, особливості їхньої кооперативної взаємодії, а також про системність організації живого.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Успішне опанування курсів «Цитологія», «Біохімія», «Анатомія та фізіологія людини і тварин», «Фізіологія крові», «Фізіологія кровообігу», «Фізіологія дихання», «Фізіологія травлення», «Фізіологія видільної системи». 2. Володіти навичками практичної роботи в науковій лабораторії, вміти обробляти та представляти результати експериментів та обстежень. 3. Володіння базовими навичками системного аналізу.
Зміст навчальної дисципліни
Основою навчальної дисципліни «Фізіологія онтогенезу» є розгляд механізмів та ведучих фактів розвитку фізіологічних функцій протягом онтогенезу. Зокрема детально висвітлюються питання про розвиток організму на різних етапах онтогенезу, вікові особливості систем органів, критичні етапи онтогенезу людини та тварин, механізми старіння та довголіття. Обґрунтовується закономірність виникнення мови, самосвідомості і свідомості як особливого механізму регуляції поведінки людини в соціальному середовищі. Розглядаються питання функціональні реакції органів в нормі та за умов порушення їх діяльності.
Рекомендована та необхідна література
1. Аносов І.П., Хоматов В.Х., Сидоряк Н.Г., Станішевська Т.І., Антоновська Л.В. Вікова фізіологія з основами шкільної гігієни. – Мелітополь: ММД, 2008. – 433 с. 2. Долішняк О.І., Пасічніченко О.М. Вікова фізіологія. Курс лекцій. – ІваноФранківськ: Кушнір Г.М. 2009. – 57 с. 3. Хрипкова А.Г. Вікова фізіологія. – К.: Вища школа, 1982. – 268 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота, лабораторна робота, реферат.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1: РН 1.1-РН.1.2; РН 2.2-РН 2.3 — 10 балів / 6 балів. 2. Модульна контрольна робота 2: РН 1.3-РН.1.5; РН 2.4 – РН 2.5 — 10 балів / 6 балів. 3. Модульна контрольна робота 3: РН 1.6-РН.1.8 — 10 балів /6 балів. 4. Підготовка, проведення і захист лабораторних робіт: РН 2.1-РН 2.6, РН 3.1 — 15 балів / 7 балів. 5. Підготовка, оформлення та захист реферату: РН 4.1 – 15 балів/7 балів. - підсумкове оцінювання: у формі іспиту.
Мова викладання
Українською

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Фізіології людини і тварин
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”