ІСТОРІЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЕТНОЛОГІЇ

Освітня програма: Етнологія

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
ІСТОРІЯ ЗАРУБІЖНОЇ ЕТНОЛОГІЇ
Код дисципліни
ВК 2.3
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати термінологію, спільні та відмінні риси різних зарубіжних наукових етнологічних шкіл. Знати основні етапи формування етнологічних знань у світовій науці. Знати тенденції розвитку сучасної етнології. Вміти застосовувати концептуальні наукові підходи зарубіжної етнології на практиці. Вміти аналізувати етнологічні дослідження з точки зору набутих теоретико-методологічних підвалин Бути готовим обрати та обґрунтувати методологічні підходи під час проведення наукових досліджень, спираючись на досягнення основних етнологічних наукових шкіл
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: основні поняття й наукові категорії етнології; методи та методику етнологічних досліджень; основні наукові напрями в етнології. Вміти: застосовувати концептуальні наукові підходи етнології на практиці; критично аналізувати різноманітну інформацію, самостійно підбирати літературу та працювати з джерелами; аналізувати етнологічні дослідження з точки зору набутих теоретико-методологічних підвалин. Володіти: здатністю до абстрактного мислення, аналізу, синтезу; готовністю до саморозвитку, самореалізації, використання творчого потенціалу; готовністю до публічного виступу за фахом, доводити власні висновки, пропозиції, аргументи.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна «Історія зарубіжної етнології» є складовою циклу професійної підготовки фахівців освітнього рівня «магістр». Розглядаються основні етапи становлення етнологічної науки, етнологічні знання за доби античності, середньовіччя та раннього нового часу, інституціалізація етнологічної науки у Європі та США, основні напрямки та наукові школи етнології, зокрема еволюціонізм, дифузіонізм, французька соціологічна школа, марксистські, біологічні, етнопсихологічні течії, функціоналізм, структуралізм, постструктуралізм тощо. Особлива увага приділяється вивченню першоджерел. Мета дисципліни – сформувати у студентів системну уяву щодо шкіл та напрямів у світовій етнологічній науці.
Рекомендована та необхідна література
Дельєж, Р. (2008). Нариси з історії антропології. Школи. Автори. Теорії / Дельєж Роберт. Євген Марічев (пер. з фр.). Київ. Леньо, П.Ю., (2013). Сучасний стан і перспективи розвитку європейської етнології. Науковий вісник Ужгородського університету. Сер.: Історія, 2, с.134-137. Надольська, В. В. (2009). Етнологія: термінологічно-понятійний довідник / Валентина Василівна Надольська; Волин. нац. ун-т ім. Лесі Українки, Іст. ф-т. Луцьк. Надольська, В.В., (2009). Етнологія: термінологічно-понятійний довідник. Луцьк: РВВ «Вежа» Волин. нац. ун-ту ім. Лесі Українки. Пирогова-Таран, Л.В., 2013. Етнологія та/чи історична антропологія. Український історичний журнал, 1, с.119-124. Kertzer, D. I. (2009). Social Anthropology and Social Science History. Social Science History, 33(1), 1–16. http://www.jstor.org/stable/40267990
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання (навчальні цілі): формування цілісної системи знань про школи та напрямки у світовій етнологічній науці. У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти елементи пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел щодо дисципліни, демонструвати розуміння предмету, особливостей джерельної бази, основних понять та наукових категорій, які використовуються у процесі викладання дисципліни, вміти розкрити характер та основні тенденції розвитку зарубіжної етнології як науки, з’ясовувати особливості та характерні риси зарубіжних етнологічних шкіл, а також всебічно характеризувати основні етапи становлення етнологічних знань.
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: Контрольна робота з тем.Письмове завдання з перевірки самостійної роботи. Оцінювання роботи під час семінарського заняття. Примітка: максимальний бал / пороговий бал для отримання позитивної оцінки. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – екзамен; максимальна кількість балів, які можуть бути отримані студентом – 40 балів; оцінюються такі результати навчання студента: вміння розкрити характер та основні тенденції розвитку зарубіжної етнології як науки, з’ясовувати особливості та характерні риси зарубіжних етнологічних шкіл, вміння всебічно характеризувати основні етапи становлення етнологічних знань. Форма проведення екзамену – письмова, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним – 24 бали. Необхідна умова допуску до екзамену: студент не допускається до екзамену, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів.
Мова викладання
українська

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Марія Григорівна Казьмирчук
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет