КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ВИСТАВКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ВІРТУАЛЬНІ МУЗЕЇ

Освітня програма: Історичне туризмознавство

Структурний підрозділ: Історичний факультет

Назва дисципліни
КОМП’ЮТЕРНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ВИСТАВКОВІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ТА ВІРТУАЛЬНІ МУЗЕЇ
Код дисципліни
ВК 3.16
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати термінологічно-понятійний апарат дисципліни, основні форми застосування інформаційних технологій у музейній сфері, види, принципи створення, відмінності віртуальної презентації музеїв, основні напрями музейної діяльності, де найбільш поширені інформаційні технології, правила та принципи розміщення та оцінювання інформації у віртуальному просторі, основне програмне забезпечення для створення віртуальної музейної експозиції. Вміти визначати переваги і ускладнення віртуалізації музею, обирати й застосовувати програмне забезпечення для створення віртуальної експозиції, інтернет-представництва музейної установи, розроблювати основні види діяльності з використанням цифрових технологій, використовувати комп’ютерні програми планування музейної експозиції, аналізувати музейні сайти, мобільні додатки, аналізувати специфіку, регіональні та галузеві особливості музеїв.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основи сучасних інформаційних технологій. Вміти використовувати стандартне програмне забезпечення для науково-дослідної роботи. Володіти елементарними навичками пошуку, класифікації, критики джерел, орієнтуватися у віртуальному інформаційному просторі.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з одним із сучасних напрямів розвитку музейної справи – впровадженням нових технологій в експозиційний дизайн і простір, а також у соціокультурну музейну практику. Подається загальний огляд використання новітніх інформаційних технологій, зокрема, мультимедіа, в музейній сфері, аналізуються особливості та різні форми їх застосування. Розкриваються основні підходи, методики, особливості роботи з новітніми інструментами в музеях, зокрема технологіями AR, VR, 3D реконструкціями, віртуальними етикетками. Визначаються основні підходи, переваги й обмеження віртуальних музеїв як нової форми збереження національної культурної спадщини. Мета дисципліни – ознайомити студентів з актуальними тенденціями розвитку новітніх інформаційних технологій; показати можливості, сфери та специфіку застосування мультимедіа у сучасних музеях України і світу, зокрема про проектуванні і створенні новітніх форм музейної презентації – віртуальних експозицій і музеїв.
Рекомендована та необхідна література
Бабенко В. С. Виртуальная реальность: Толковый словарь терминов. – Санкт-Петербург, 2006. Максимова Т. Виртуальные музеи: типология и функциональная специфика. – Москва: Экон-информ, 2014. Музей и современные технологии. – Томск, 2006. Ноль Л. Я. Информационные технологии в деятельности музея: Учеб. пособие. – Москва, 2007. Шлыкова О. В. Культура мультимедиа: Уч. пособ. для студентов. – Москва, 2004. Салата О. О. Основи музеєзнавства. Навчально-методичний посібник. – Вінниця, 2015.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Завдання ознайомити студентів з можливостями застосування мультимедіа та веб-технологій у музейній діяльності, проаналізувати основні світові тенденції щодо впровадження новітніх технологій в музейне повсякдення, навчити основам професійної комунікації, познайомити з правилами та закріпити вміння розміщувати наукову інформацію в Інтернеті. В результаті вивчення дисципліни студенти повинні засвоїти модерні принципи науково-дослідної роботи в музеях, вміти використовувати сучасні інформаційні технології відповідно до завдань збереження культурної спадщини України.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота з тем. Реферат. Оцінювання роботи під час семінарських занять. Підсумкове контрольне опитування (залік). Максимальний бал/пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – залік; максимальна кількість балів, які може отримати студент – 20 балів; оцінюються такі результати навчання студента як вміти аналізувати історичний розвиток впровадження новітніх технологій у музейну сферу; аргументовано пояснювати особливості застосування новітніх технологій у різних напрямах діяльності музеїв, форма проведення заліку – усна, види завдань – завдання, які потребують розгорнутих відповідей; мінімальний пороговий рівень залікової оцінки, за якої залік вважається складеним – 12 балів. Необхідна умова допуску до заліку: складання модульних контрольних робіт, виконання двох індивідуальних завдань. Студент не допускається до заліку, якщо під час семестру набрав менше ніж 48 балів.
Мова викладання
українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії Центральної та Східної Європи
Історичний факультет