Історико-культурна спадщина української діаспори
Освітня програма: Історичне туризмознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історико-культурна спадщина української діаспори
Код дисципліни
ВК 2.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Знати категоріальний апарат історії виникнення та трансформації української діаспори.
Знати основні шляхи та способи формування західної української еміграції, класифікацію історико-культурної спадщини, основних діячів та важливі події в історії української діаспори. Вміти характеризувати (визначити риси, які характерні й властиві) регіональні особливості історико-культурної спадщини української діаспори, оцінювати роль історико-культурної спадщини в збереженні ідентичності представників української діаспори, здійснити аналіз історико-культурної спадщини української діаспори в конкретно-історичних умовах, з’ясовувати причини, передумови та особливості різних хвиль еміграції українців, презентувати результати досліджень історико-культурної спадщини в системі міжкультурних комунікацій, проводити опитування щодо особливостей життєдіяльності представників української діаспори в Західній Європі та Америці. Здійснювати аналіз стану використання історико-культурної спадщини.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати основні етапи української та всесвітньої історії, етнології, української та зарубіжної культури.
Вміти аналізувати законодавчі та нормативно-правові акти, проводити пошукову роботу в бібліотеках, відділах, опрацьовувати наукову літературу, електронні бази даних з даної тематики
Володіти елементарними навичками критичного аналізу та встановлення причинно-наслідкових зв’язків між фактами, подіями, явищами і процесами в минулому та сучасності країн в процесі історичного розвитку.
Зміст навчальної дисципліни
Ознайомлення з історико-культурною спадщиною української діаспори в світі: найбільш визначними діячами світового українства, духовними центрами української церкви у світі, сучасною національною ідентичністю представників української діаспори в різних країнах. З’ясування впливу глобалізації на формування українського глобального простору та консолідації української діаспори у створенні інформаційних та соціальних мережевих структур.
Мета дисципліни – ознайомити студентів з основними періодами формування української діаспори та головними проблемами української еміграції у світі; проаналізувати роль і значення особистостей, культурно-освітніх, громадських організацій української діаспори у різних частинах світу щодо збереження історико-культурної спадщини українства за кордоном. Формувати у студентів здатність використовувати фахові знання та професійні навички для виявлення, охорони та популяризації історико-культурної спадщини української діаспори в країнах Західної Європи та Америки.
Рекомендована та необхідна література
Атаманенко, А. Діаспора. У: Інститут енциклопедичних досліджень НАН України, Енциклопедія Сучасної України. Т.7. Київ, 2007. С. 662-665. Біловус Л. І. Україномовна періодика у національно-культурному житті української діаспори США (1991–2017 рр.) : монографія, 2017. 608 с. Євтух В. Закордонне українство, 2005. 308 с. Культурна спадщина в контексті «Зводу пам’яток історії та культури України», 2015. 486 с. Кривда Н.Ю. Українська діаспора: досвід культуротворення, 2008. 280 с. Ключковська І. Українська діаспора в об’єктиві сучасності – національно-політичний та духовнокультурний феномен (перша-третя хвилі еміграції) [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://miok.lviv.ua/?p=379 Кузіна Н. Преса української еміграції у повоєнній Німеччині ( 1945 – 1948 рр.) як джерело до вивчення історико-культурної спадщини української діаспори //Етнічна історія народів Європи: Збірник наукових праць. Випуск 61. К., 2020. С. 67–72.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Формування цілісної системи знань про історію української діаспори та її історико-культурну спадщину у світі. У результаті вивчення курсу студенти повинні засвоїти елементи науково-дослідної роботи, вміти оцінювати головні тенденції функціонування української діаспори в умовах глобалізації, набути навички роботи із науковою літературою та джерелами, їх застосування для практичного вирішення питань історичної пам’яті та охорони матеріальної й нематеріальної культурної спадщини України в інших країнах, передусім в Західній Європі та Америці.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Контрольна робота. Реферат. Оцінювання роботи під час семінарських занять, максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю. Підсумкове оцінювання: форма оцінювання – екзамен; максимальна кількість балів – 40; Оцінюються такі результати студента: вміння характеризувати регіональні особливості історико-культурної спадщини української діаспори, оцінювати роль історико-культурної спадщини в збереженні ідентичності представників української діаспори. форма проведення екзамену – письмова; мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки – 24 бали. Необхідна умова допуску до екзамену, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів. Рекомендований мінімум допуску до екзамену 36 балів.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія
Вікторівна
Кузіна
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет