Практична психологія в соціальній педагогіці
Освітня програма: Соціальна педагогіка бак
Структурний підрозділ: Факультет психології
Назва дисципліни
Практична психологія в соціальній педагогіці
Код дисципліни
ВБ 2.8.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 11; ПР 13; ПР 19; ПР 30; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1.Знати основи загальної психології, базові концепцій розвитку і соціалізації особистості
2. Знати основні напрями і функції діяльності соціального педагога та психолога
3.Бажано мати практичний досвід включення в психолого-педагогічні практики різного типу (проектні, тренінгові, ігрові тощо).
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – формування професійної позиції соціального педагога та розвиток психологічних компетенцій, здатних забезпечувати ефективне виконання професійних задач у соціально-педагогічній діяльності, спрямованих на позитивну соціалізацію особистості.
Дисципліна покликана розширити предметне поле професійної діяльності соціального педагога завдяки формуванню психологічних навичок та компетенцій, як то: спостереження, використання навичок впливу і переконання, засобів «ненасильницького спілкування», емпатійного слухання, «приєднання», наснаження тощо. Особливий акцент робиться на умінні виокремлення професійних задач в соціально-педагогічній практиці, розмежуванні функцій і напрямів діяльності соціального педагога, виборі засобів і методів роботи на індивідуальному, груповому і масовому рівнях.
Протягом семестру студент повинен виконати 4 практичні роботи, які демонструють рівень оволодіння психологічними навичками і вміннями.
Рекомендована та необхідна література
1. Мілютіна К.Л. Форми психокорекційного впливу. К.: Главник, 2007, 44 с.
2. Основи практичної психології: Підручник / В. Панок, Т. Титаренко, Н. Чепелєва. – 2-е вид., стер. – К.: Либідь, 2001. – 536 с.
3. Практична психологія та психодіагностика: посібник для лабораторних занять / Укл. Карагодіна О.Г., Шинкаренко О.Д. – К., 2002. – 123с.
4. Чуйко О.В. Індивідуальна та групова психотерапія у соціальній роботі // Психологія соціальної роботи (підручник) – К.: КНУ імені Тараса Шевченка, 2010. - С.70-98.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Практичні заняття, самостійна робота.
Презентації, дискусії, метод кейсів, аналіз фільмів, практичні роботи.
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді, творчі та практичні завдання, підготовка презентацій, підсумкова контрольна робота.
Форма підсумкового контролю – залік.
Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт і обовязковим виконанням 4 практичних робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру становить 60 б. Критично-розрахунковий мінімум – 36 балів. Студенти, які отримали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж 36, до складання заліку не допускаються.
Залік оцінюється максимум у 40 балів.
Сумарний бал за дисципліну становить 100 б.
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олена
Василівна
Чуйко
Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології
Факультет психології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології