Діяльність служб телефону довіри

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Діяльність служб телефону довіри
Код дисципліни
ВБ 2.5.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 2; ПР 6; ПР 9; ПР 11; ПР 13; ПР 14; ПР 15; ПР 17; ПР 19; ПР 20; ПР 21; ПР 24; ПР 25; ПР 29. Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: теоретичні основи соціальної педагогіки. Вміти: раціонально використовувати час, чітко розподіляти доручення з метою отримання максимального результату; орієнтуватися в пошукових системах глобальних комп'ютерних мереж, вибираючи терміни для формулювання запиту і стратегію пошуку; вибирати інформаційні ресурси згідно виробленим або вказаним критеріям; критично аналізувати одержувану інформацію, виділяти в ній найбільш істотне; співвідносити і систематизувати отримані знання та практичний досвід з досліджуваної дисципліни. Володіти: навичками роботи з науковою та методологічною літературою.
Зміст навчальної дисципліни
Мета навчальної програми – формування теоретичних знань та практичних навичок у галузі діяльності служб телефону довіри. У процесі вивчення дисципліни озкриваються основні теоретичні та практичні аспекти діяльності служб телефону довіри. Приділяється увага аналізу розвитку та методологічних принципів функціонування телефонів довіри, специфіці консультування на телефоні довіри, в залежності від типологічних характеристик абонентів. Розглядаються організаційні форми і типи служб телефону довіри. Курс складається з 3 змістових модулів: предмет, завдання, організація та принципи екстреної телефонної консультативної допомоги; попередження суїцидальної активності як основна мета функціонування телефону довіри та технології екстреної телефонної консультативної допомоги.
Рекомендована та необхідна література
Кризова психологія.: Навчальний посібник / За заг. ред. проф. О.В. Тімченка. – Х.: НУЦЗУ, КП «Міська друкарня», 2012. – 383 с. Литвиненко Л.І. Телефон довіри: організація, зміст та методика надання психологічної допомоги в сучасних вітчизняних умовах // Психологічна допомога постраждалим внаслідок кризових травматичних подій: методичний посібник / З. Г. Кісарчук, Я. М. Омельченко, Г. П. Лазос, Л. І. Литвиненко... Царенко Л. Г.; за ред. З. Г. Кісарчук. – К. : ТОВ "Видавництво "Логос", 2015 – 206 с. – С.108-120. Тохтамиш О.М. Зацепіна І. В. Діяльність служб телефону довіри в період пандемії // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціальна робота. – 2021.– 9(1). Тохтамиш О.М. Стратегія фокусування на вирішенні в консультативній соціальній роботі // Вісник Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Соціальна робота. – 2017.– 2(2). – с. 19-25.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Творчі та репродуктивні завдання з самостійної роботи – до 5 балів за кожне 2. Підготовка доповідей та рефератів – до 10 балів за кожне 3. Модульна контрольна робота – до 15 балів - підсумкове оцінювання у формі іспиту – до 40 балів За результатами роботи протягом семестру студент отримує підсумкову оцінку за 100-бальною системою, яка розраховується як накопичення оцінок за модуль у семестрі та оцінки за іспит. При цьому, кількість балів: 1-34 відповідає оцінці «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням дисципліни; 35-59 відповідає оцінці «незадовільно» з можливістю повторного складання; 60-64 відповідає оцінці «задовільно» («достатньо»); 65-74 відповідає оцінці «задовільно»; 75 - 84 відповідає оцінці «добре»; 85 - 90 відповідає оцінці «добре» («дуже добре»); 91 - 100 відповідає оцінці «відмінно»
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології