Соціально-педагогічний супровід сім̍ї

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціально-педагогічний супровід сім̍ї
Код дисципліни
ВБ 1.4.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР 10; ПР 19; ПР 21; ПР 9; ПР 6; ПР 8; ПР 18; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Обов`язковою вимогою для вивчення курсу є наявність знань з психології особистості, вікової психології, психології девіантної поведінки. Бажано також, щоб студенти мали початкові знання з патопсихології, наркології, медичної психології, а також законодавства щодо надання соціальних послуг взагалі й соціального супроводу зокрема.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – студенти мають оволодіти знаннями про сутність соціально-педагогічного супроводу сім’ї, його принципи, завдання, форми, методи та алгоритм дій фахівця з соціальної педагогіки в роботі з сім’єю. Соціально-педагогічний супровід сім’ї є важливою складовою соціальної роботи з сім’єю, яка потребує соціально-психологічної допомоги. Ефективність соціально-педагогічного супроводу залежить від того, наскільки фахівці соціальних служб володіють необхідними компетенціями, зокрема навичками впливу і переконання, емпатійного слухання, «приєднання», наснаження. Навчальна дисципліна висвітлює теоретико-методологічні підходи до роботи з сім’єю, яка не може самостійно вирішити власні проблеми, розкриває сутність соціально-педагогічного супроводу сім’ї, його різновиди, принципи і завдання, послідовність дій соціального працівника в процесі встановлення фактів щодо необхідності призначення соціального супроводу та розробки плану подальшої роботи з сім’єю.
Рекомендована та необхідна література
• Максимова Н.Ю. Психологія соціальної роботи з проблемними сім’ями. – К.: ВПЦ «Київський університет» 2018. – 463 с. • Максимова Н.Ю. Сімейне консультування: Навч. посіб. К.: ДП „Видавничий дім Персонал”, 2011. – 304 с. • Максимова Н.Ю. Соціальна робота з сім’єю. – К.: ВПЦ «Київський університет» 2015. – 435 с. • Психологія сім’ї. Навч. посібник. К.: Університетська книга. 2018 – 282 с. • Сосюра М.О. Соціально-педагогічна реабілітація неповнолітніх, які опинились у складних життєвих ситуаціях, в умовах центру реабілітації / М.О. Сосюра // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015 – № 8 (52). – С. 420 – 426. • Blended family advantages-disadvantages. [tiešsaiste]. Pieejams: Dittman, C.K., Farruggia, S.P., Keown, L.J., & Sanders, M.R. (2016). Dealing with Disobedience: An Evaluation of a Brief Parenting Intervention for Young Children Showing Noncompliant Behavior Problems. Child Psychiatry and Human Development 47(1), 102-112
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, практичне заняття, опитування, практичне завдання
Методи та критерії оцінювання
Опитування Практичне завдання Форми оцінювання: рівень досягнення всіх запланованих результатів навчання визначається за результатами написання письмових контрольних робіт. Завершується дисципліна – заліком. Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, проводяться тематичні письмові контрольні роботи із відкритими питаннями. Для студентів, які упродовж семестру не досягли мінімального рубіжного рівня оцінки (60% від максимально можливої кількості балів) проводиться заключна семестрова контрольна робота, максимальна оцінка за яку не може перевищувати 40% підсумкової оцінки (до 40 балів за 100 – бальною шкалою). Умовою отримання позитивної результуючої оцінки з дисципліни є досягнення не менш як 60% від максимально можливої кількості балів. Відмінно / Excellent 90-100 Добре / Good 75-89 Задовільно / Satisfactory 60-74 Незадовільно / Fail 0-59 Зараховано / Passed 60-100 Не зараховано / Fail 0-59
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології