Соціально-педагогічна робота з прийомними сім’ями

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Соціально-педагогічна робота з прийомними сім’ями
Код дисципліни
ВБ 3.5.4.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 1. Здійснювати пошук, аналіз і синтез інформації з різних джерел для розв’язування професійних і встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між соціальними подіями та явищами. ПР 13. Використовувати методи соціальної діагностики у процесі оцінювання проблем, потреб, специфічних особливостей та ресурсів клієнтів. ПР 24. Реалізовувати плани і завдання з надання соціальних послуг в межах соціально-педагогічної діяльності, систематизувати, аналізувати та обробляти інформацію, вживати заходів щодо усунення виявлених недоліків.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1) Знати теоретичні, нормативно-правові засади організації та здійснення соціально-педагогічної роботи з прийомними сім’ями. 2) Вміти визначати форми, методи, технології соціально-педагогічної роботи з різними видами сімейних форм виховання в Україні. 3) Володіти навичками встановлення контакту та налагодження співпраці з усіма представниками різних форм сімейного виховання дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – оволодіння студентами знаннями та уміннями здійснення соціально-педагогічної роботи з прийомними сім’ями; формування професійного бачення специфіки соціально-педагогічного консультування прийомних батьків та соціально-педагогічної роботи з прийомними й біологічними дітьми в сім’ї.
Рекомендована та необхідна література
1. Бевз Г. М. Прийомна сім’я: соціально-психологічні виміри. Монографія. – К.: Видавничий Дім «Слово», 2010. 352 с. 2. Підвищення виховного потенціалу прийомних батьків та батьків-вихователів: навчально-методичний посібник / Авт. кол.: Бондаренко Т.В., Гришко А.А., Журавель Т.В., Звєрєва І.Д. та ін. / За заг. ред. І.Д. Звєрєвої – К.: “Версо 04”, 2011. 672 с. 3. Соціальна робота з вразливими сім’ями та дітьми: посіб. у 2-х ч.; Ч. 2 (Соціальна робота з вразливими сім’ями та дітьми) / А. В. Аносова, О. В. Безпалько, Т. П. Цюман та ін. / За заг. ред.: Т. М. Журавель, З. П. Кияниці. – К.: ОБНОВА КОМПАНІ, 2017. 352 с. 4. Спільно до нових послуг. Керівництво із впровадження соціальних послуг для сімей з дітьми в громадах. Частина 1. Соціальне планування та розвиток послуг. Посібник / Дащаківська О. Ю., Криницька І. П., Максименко К. М. – Київ, 2021. 76 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, практичне заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Методи оцінювання: усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення), аналітична доповідь, творча самостійна робота, підсумкова контрольна робота. Форма підсумкового контролю – залік. Організація оцінювання: Оцінювання здійснюється впродовж семестру усіх видів робіт. Максимальна кількість балів за роботу протягом семестру дорівнює 100. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж семестру. Студенти, які впродовж семестру набрали сумарно меншу кількість балів ніж 60, але більшу ніж критично-розрахунковий мінімум - 40 балів, складають залік. Залік оцінюється максимум у 20 балів. Студенти, які набрали впродовж семестру сумарно меншу кількість балів ніж критично-розрахунковий мінімум – 40 балів до складання заліку не допускаються. Рекомендований мінімум для допуску до заліку 40 балів. Шкала відповідності оцінок: - 0-59 – не зараховано; - 60-100 – зараховано.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології