Психологія сім᾽ї

Освітня програма: Соціальна педагогіка бак

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Психологія сім᾽ї
Код дисципліни
ОК 35.
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР 1; ПР 2; ПР 4; ПР 6; ПР 7; ПР 8; ПР 12; ПР 13; ПР 18; ПР 19; ПР 21; Повний перелік результатів навчання за освітньою програмою подано у пункті "Профіль програми"
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
Обов`язковою вимогою для вивчення курсу є наявність знань з психології особистості, вікової психології, психології девіантної поведінки. Бажано також, щоб студенти мали початкові знання з патопсихології, наркології, медичної психології.
Зміст навчальної дисципліни
Мета дисципліни – студенти мають оволодіти знаннями про закономірності розвитку сімейних стосунків, форми і методи соціально-психологічної допомоги сім’ям, відповідно до різновиду проблем. Анотація навчальної дисципліни Стосунки в сім`ї безпосередньо визначають модальність розвитку особистості. Якщо сім’я неспроможна виконувати свої соціальні функції – це є перешкодою для формування особистості. Розуміння психології сімейних стосунків, здатність визначати фактори, що є детермінантами дисфункцій та допомогти своєчасно попередити ризики руйнування сім’ї є важливими компетенціями фахівця по роботі з сім’єю. Дисципліна «Психологія сім'ї» покликана розширити предметне поле професійної діяльності соціального педагога завдяки формуванню психологічних навичок та компетенцій, що необхідні в роботі з сім’єю. Особливий акцент робиться на засвоєнні методів вивчення сімейних стосунків, володінні техніками встановлення довірчих стосунків, навичками сімейного консультування.
Рекомендована та необхідна література
1. Максимова Н.Ю. Психологія соціальної роботи з проблемними сім’ями. – К.: ВПЦ «Київський університет» 2018. – 463 с. 2. Максимова Н.Ю. Сімейне консультування: Навч. посіб. К.: ДП „Видавничий дім Персонал”, 2011. – 304 с. 3. Максимова Н.Ю. Соціальна робота з сім’єю. – К.: ВПЦ «Київський університет» 2015. – 435 с. 4. Психологія сім’ї. Навч. посібник. К.: Університетська книга. 2018 – 282 с. 5. Сосюра М.О. Соціально-педагогічна реабілітація неповнолітніх, які опинились у складних життєвих ситуаціях, в умовах центру реабілітації / М.О. Сосюра // Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. – 2015 – № 8 (52). – С. 420 – 426. 6. Blended family advantages-disadvantages. [tiešsaiste]. Pieejams: Dittman, C.K., Farruggia, S.P., Keown, L.J., & Sanders, M.R. (2016). Dealing with Disobedience: An Evaluation of a Brief Parenting Intervention for Young Children Showing Noncompliant Behavior Problems. Child Psychiatry and Human Development 47(1), 102-112
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, практичне заняття, опитування, практичне завдання
Методи та критерії оцінювання
Опитування Практичне завдання У курсі передбачено 2 змістовних частини. Заняття проводяться у вигляді лекцій, семінарських заняття, передбачено тренінг при проведенні практичних занять Завершується дисципліна – заліком. Упродовж семестру, після завершення відповідних тем, проводяться тематичні письмові контрольні роботи із відкритими питаннями. Для студентів, які упродовж семестру не досягли мінімального рубіжного рівня оцінки (60% від максимально можливої кількості балів) проводиться заключна семестрова контрольна робота, максимальна оцінка за яку не може перевищувати 40% підсумкової оцінки (до 40 балів за 100 – бальною шкалою). Умовою отримання позитивної результуючої оцінки з дисципліни є досягнення не менш як 60% від максимально можливої кількості балів. Відмінно / Excellent 90-100 Добре / Good 75-89 Задовільно / Satisfactory 60-74 Незадовільно / Fail 0-59 Зараховано / Passed 60-100 Не зараховано / Fail 0-59
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра соціальної реабілітації та соціальної педагогіки
Факультет психології