БІРЖОВИЙ МАРКЕТИНГ

Освітня програма: Еконофізика

Структурний підрозділ: Факультет радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем

Назва дисципліни
БІРЖОВИЙ МАРКЕТИНГ
Код дисципліни
ВБ 1.05
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Студент повинен знати основи теорії, методології та сучасної маркетингової практики біржової діяльності; основні принципи організації та проведення біржових торгів на товарній і фондовій біржі; функції і завдання посередників на біржах; знати основи застосування маркетингової товарної поллітики при ф’ючерсній торгівлі; основні види цінних паперів, що обертаються на фондовому ринку й методи оцінки їх вартості; знати основні положення застосування методів ціноутворення при здійсненні біржової діяльності. Студент повинен вміти розробляти маркетингову стратегію поведінки гравця на фондовій і товарній біржі; розраховувати результат від здійснення певних видів біржових операцій; ідентифікувати комунікаційні інструменти біржової діяльності та застосовувати біржові інструменти хеджування ризиків; критично оцінювати сучасні економічні процеси на біржовому ринку України та міжнародному біржовому ринку, визначати тенденції глобальних змін під впливом маркетингу.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Попередні вимоги до опанування або вибору навчальної дисципліни: - знання теоретико-методологічних та практичних засад формування, функціонування та регулювання підприємництва; - знання теоретичних основ економіки підприємств; економічної теорії, мікро- та макроекономіки; менеджменту; - вміння оцінювати, аналізувати причини та наслідки зміни фінансового ринку, з урахуванням різних невизначених ситуацій; - володіння елементарними навичками математичного моделювання, прогнозування, методами економічного аналізу, роботи в Excel; - мати навички розв'язування кейсів та влодіти елементарними навичками публічних виступів.
Зміст навчальної дисципліни
Біржовий маркетинг – це дисципліна, яка формує у студентів розуміння теоретико-методологічних та практичних засад застосування маркетингу на біржовому ринку; сутності та економічної природи маркетингових досліджень у біржовій діяльності; особливості застосування елементів комплексу маркетингу при форвардних і ф’ючесних операціях, операцій з опціонами, з метою сприяння розбудові біржового ринку України.
Рекомендована та необхідна література
1. Борисова С. Є. Розвиток світового фінансового ринку в умовах глобалізації: монографія / С.Є. Борисова. –Вінниця: ДонНУ, 2015. –310 с. 2. Вавдійчик І.М. Сучасний стан та тенденції розвитку біржової торгівлі в Україні / І.М. Вавдійчик // Глобальні та національні проблеми економіки. – 2017. – № 15. – С. 182-185. 3. Еш С. М. Фінансовий ринок. Навч. посіб. 2-ге вид. – К.: Центр учбової літератури, 2011. – 528 с. 4. Мацкевич Я.М. Роль біржової діяльності у розвитку інфраструктури регіональної торгівлі сільськогосподарською продукцією / Я.М. Мацкевич // Актуальні проблеми економіки. – 2015. – № 6. – С. 177–182. 5. Машлій Г. Проблеми підвищення ефективності біржової торгівлі в Україні / Web-ресурси: http://www.minfin.gov.ua/ http://me.gov.ua http://www.worldbank.org/ http://www.aub.com.ua http://www.ukrstat.gov.ua http://www.kmu.gov.ua www.nbuv.gov.ua http://biz.liga.net/industriya/
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, практичні заняття, лабораторні заняття, тренінги, консультації, самостійна робота.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання 60 балів максимум / 36 балів мінімум: Підсумкове оцінювання у формі іспиту: максимальна оцінка 40 балів, рубіжна оцінка – 24 бали. Екзамен проходить у письмовій формі, складається з теоретичних відповідей, тестів, розрахункового завдання. Для отримання загальної позитивної оцінки з дисципліни оцінка за екзамен не може бути меншою 24 балів.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра екологічного менеджменту та підприємництва
Економічний факультет