Методи дослідження мозку

Освітня програма: Нейропсихологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Методи дослідження мозку
Код дисципліни
ОНД.13
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
ПР1. Здійснювати пошук, опрацювання та аналіз професійно важливих знань із різних джерел із використанням сучасних інформаційно-комунікаційних технологій. ПР2. Вміння організовувати та проводити психологічне дослідження із застосуванням валідних та надійних методів. ПР4. Робити психологічний прогноз щодо розвитку особистості, груп, організацій.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основний зміст курсів «Загальна психологія», «Фізіологія ЦНС», "Нейропсихологія" на рівні студента, який завершив навчання за освітньо-кваліфікаційним рівнем “бакалавр” Київського національного університету імені Тараса Шевченка. 2. Вміти описати основні фізіологічні процеси, пов’язані із функціонування нервової системи. Знати принципи будови і функцій головного мозку людини. 3. Володіти навичками наукового дослідження, пошуку, обробки та аналізу інформації з різних джерел, використання інформаційних і комунікаційних технологій.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна “Методи дослідження мозку” вивчає організацію, функції і електричні характеристики мозку на основі застосування сучасних нейробіологічних, нейрофізіологічних, фізичних, математичних методів і комп’ютерних технологій. В ході вивчення курсу розглядаються фізіологічні, когнітивні, емоційні та поведінкові складові патогенезу психічних та поведінкових розладів. Розглядається організація і функціонування основних розподілених нейронних мереж головного мозку.
Рекомендована та необхідна література
1. Макарчук М.Ю.,Куценко Т.В. Фізіологія центральної нервової системи.- К., Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 201 І. - 335 с. 2. Juri D. Kropotov Quantitative EEG, Event-Related Potentials and Neurotherapy // 542pp. San Diego. CA: Academic Press. -2010. https://doi. org/10.1016/B978-0-12-3 74512-5.X0001-1 3. Puchalska Maria , Kaczmarek Bozydar , Kropotov Neuropsychologia kliniczna. Od teorii do praktyki // Wydawnictwo Naukowe PWN 2019. 542p. 4. Hammond, C. Cellular and molecular neurophysiology. Third edition. - Amsterdam: ELSEVIER, 2008. - 405 pp. 5. Adam T. Eggebrecht, Silvina L. Ferradal, Amy Robichaux-Viehoever, Mahlega S. Hassanpour, Hamid Dehghani, Abraham Z. Snyder, Tamara Hershey, and Joseph P. Culver; Mapping distributed brain function and networks with diffuse optical tomography // Nat Photonics. 2014 Jun; 8(6): 448-454. doi: 10.1038/nphoton.2014.107
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді (виступ на семінарі, участь в обговоренні та дискусіях, доповнення): 20/12 балів 2. Аналітична доповідь: 20/12 балів 3. Підсумкова контрольна робота № 1: - 10/6 балів 4. Підсумкова контрольна робота №2: - 10/6 балів Підсумкове оцінювання проводиться у формі іспиту. Успішність студента оцінюється через підрахування балів семестрового оцінювання (максимальна оцінка - 60 балів) та оцінки за іспит (максимальна оцінка - 40 балів). У разі, якщо студент у семестровому оцінюванні набрав менше критично-розрахункового мінімуму, йому даються додаткові творчі завдання, кількість яких залежить від кількості балів, яких не вистачає для досягнення критично-розрахункового мінімуму - 36 балів. Мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним, не може бути меншим за 24 бали.
Мова викладання
Українська

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра Фізіології людини і тварин
Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”