Анатомія ЦНС та фізіологія ВНД

Освітня програма: Нейропсихологія

Структурний підрозділ: Факультет психології

Назва дисципліни
Анатомія ЦНС та фізіологія ВНД
Код дисципліни
ОНД. 05
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР3. Узагальнювати емпіричні дані та формулювати теоретичні висновки. ПР6. Розробляти просвітницькі матеріали та освітні програми, впроваджувати їх, отримувати зворотній зв’язок, оцінювати якість.
Форма навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
> Успішне опанування курсів «Анатомія і фізіологія ЦНС», «Диференціальна психологія», «Клінічна нейропсихологія» > Вміти самостійно використовувати знання з вищезгаданих навчальних дисциплін для розв’язання конкретних науково-практичних задач; працювати з науковою та науково-методичною літературою. > Володіти навичками конспектування, систематизації та засвоєння інформації.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Анатомія ЦНС і фізіологія ВНД» ознайомлює студентів з закономірностями будови нервової системи і механізмами її функціонування, а також розгляд нейрофізіологічних механізмів реалізації вродженої та набутої поведінки людини і тварин. Зокрема детально висвітлюються нейрофізіологічні механізми формування потреб; мотивацій, емоцій, навчання і пам’яті як базових для здійснення будь-якої цілеспрямованої поведінкової реакції людини і тварин. Обґрунтовується закономірність виникнення мови, самосвідомості і свідомості як особливого механізму регуляції поведінки людини в соціальному середовищі. Розглядаються питання поведінкових реакцій в нормі та за умов порушення діяльності мозку. У подальшому знання та вміння, сформовані на основі вивчення даного предмету будуть використовуватися при опануванні дисциплін, пов’язаних з вивченням психічної діяльності людини, зокрема «нейропсихологія емоцій та тілесності», «нейропсихологія свідомих та несвідомих психічних процесів», «нейромережі та штучний інтелект», «нейропсихологія творчості та нейроестетика».
Рекомендована та необхідна література
1. Макарчук М.Ю., Куценко Т.В., Кравченко В.І., Данилов С.А, Психофізіологія: навчальний посібник,- К.,2011,- 328 с. 2. Кравченко В.1., Чернінський А.О., Макарчук М.Ю. Методичні рекомендації до практичних занять із спецкурсу «Психофізіологія», - К., «Геопринт», 2010. - 74 с.97 с. 3. Макарчук М.Ю.,Куценко Т.В. Фізіологія центральної нервової системи,- К., Видавничо-поліграфічний центр «Київський університет», 2011,- 335 с. 4. Макаренко М.В., Лизогуб В.С., Макарчук М.Ю. Методичний посібник з фізіології вищої нервової діяльності: історія розвитку та сучасний стан в Україні Черкаси-Київ, 2017.- 5. Чайченко Г.М. Фізіологія вищої нервової діяльності. - К., Либідь, 1993 - С. 139-210
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Модульна контрольна робота 1 15 балів/ 7 балів; 2. Модульна контрольна робота 2 15/7 балів; 3. Тестові завдання 20 балів/10 балів 4. Усні доповіді з презентацією 10 балів/ 5 балів - підсумкове оцінювання: у формі іспиту Формою проведення іспиту є письмова контрольна робота. Максимальна кількість балів, яка може бути отримати здобувачем освіти під час іспиту, становить 40 балів за 100 бальною шкалою. Перескладання семестрового контролю з метою покращення позитивної оцінки не допускається. Обов’язковою умовою допуску до іспиту є написання всіх модульних контрольних робіт та підготовка презентації. Здобувач освіти не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше, ніж 20 балів.
Мова викладання
Українська