Історичні та археологічні пам’ятки античної цивілізації в сучасному туризмі
Освітня програма: Історичне туризмознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Історичні та археологічні пам’ятки античної цивілізації в сучасному туризмі
Код дисципліни
ОК 08
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати основні географічно-адміністративні регіони античної цивілізації, основні монументальні туристичні об'єкти означеної епохи у визначених регіонах (Греція, Італія, Кіпр), особливості політичної історії, культури та розвитку суспільства цивілізацій античного світу.
Вміти характеризувати специфіку розвитку та ступінь збереженості античних пам'яток у сфері сучасного туризму, застосовувати знання практичній роботі шляхом
розробки екскурсійних турів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати найважливіші загальні факти, події та процеси історії давньої Греції та Риму.
Вміти ідентифікувати у часі і просторі основні монументальні пам'ятки античної цивілізації.
Володіти практичним інструментарієм, необхідним для проведення екскурсій в туристичних об'єктах.
Зміст навчальної дисципліни
Формування у студентів комплексних знань про зародження, становлення, розквіт та занепад античної цивілізації. її культурні надбання та спадщину,
представлену в сучасному туризмі.
Курс присвячений вивченню історичних та археологічних пам’яток античної цивілізації в сучасному туризмі. Монументальні пам'ятки античної Греції та Риму
розглядаються в комплексному поєднанні географічних особливостей, історичних умов політичного і культурного розвитку, релігійно-світоглядних уявлень того чи іншого регіону греко-римського світу.
Визначення основних регіонів, в яких представлені археологічні та історичні об’єкти античної епохи. Розкриття матеріального стану і збереженості пам'яток на сучасному етапі та їх роль у міжнародному туризмі. Визначення хронологічних рамок створення туристичних об’єктів та аналіз сутності та специфіки політичного, економічного, соціального, релігійного та культурного життя епохи до якої належить пам'ятка. Розкриття основних подій та процесів у історії античного світу і окремих регіонів. Ознайомлення з особливостями сучасного туристичного бізнесу на території окремих регіонів Греції, Італії та Кіпру.
Рекомендована та необхідна література
Affleck, J. Kvan, T. 2008. A Virtual Community as the Context for Discursive Interpretation: A Role in Cultural Heritage Engagement //International Journal of Heritage Studies. Volume 14, Issue 3. May 2008. Pages 268-280; Silberman, Neil Asher. 1989. Between Past and Present Archaeology. Ideology, and Nationalism In the Modern Middle East. New York: Holt.; Балух В.О. Історія Античної цивілізації.Т.2. Стародавня Греція. Чернівці, 2007.; Балух В.О. Історія Античної цивілізації.Т.2. Стародавній Рим. Чернівці. 2008.; История Востока. М.1997.Т.1; Кембриджская история древнего мира. Т.З.,Ч.З.Т.7. М.,2015.; Кузищин В.И. История Древней Греции. М, 2006.; Кузищин В.И. История Древнего Рима. М.,2000.; Моммзен Т. История Рима. С-П, 1997.-Т.1-5.; Античная Греция. М.,1983. Т. I—II.; Виппер В. Р. Искусство Древней Греции. М„ 1972.; Древние цивилизации. Ancient Civilizations. М,1989.; Культура Древнего Рима.Т.1 -2. М., 1983.; Печатнова Л.Г. История Спарты (период архаики и классики). М.,2001. 510 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Розвивати у студентів критичне мислення при характеристиці джерел давніх суспільств; формувати практичні навички аналізу суспільної структури і особливостей державно-правового устрою цивілізацій Стародавнього світу, господарського життя, культурно-ідеологічного та духовного розвитку; розуміння ментальних особливостей і відмінностей населення того чи іншого регіону Стародавнього світу, вміння прослідковувати зв’язки із сучасністю.
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: контрольна робота з тем, реферат з тем, оцінювання роботи під час семінарських занять.
* максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної форми контролю.
- підсумкове оцінювання - форма оцінювання - іспит; -максимальна кількість балів, які може отримати студент -4 0 балів; - оцінюються такі результати навчання студента: вміння встановити причиннонаслідковий зв'язок в окремих подіях античної історії, вміння характеризувати пам’ятки монументальної культури греко-римської доби і аналізувати їх стан та значення в сучасному туризмі. - форма проведення іспиту - письмова, види завдань - завдання, які потребують
розгорнутих відповідей; - мінімальний пороговий рівень екзаменаційної оцінки, за якої іспит вважається складеним - 24 бали. Необхідна умова допуску до іспит: студент не допускається до іспиту, якщо під час семестру набрав менше ніж 20 балів (критично-розрахунковий мінімум). Рекомендований мінімум допу ску до іспиту 36 балів.
Мова викладання
англійська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олеся
Петрівна
Жданович
Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра історії стародавнього світу та середніх віків
Історичний факультет