Туристичне краєзнавство
Освітня програма: Історичне туризмознавство
Структурний підрозділ: Історичний факультет
Назва дисципліни
Туристичне краєзнавство
Код дисципліни
ОК 07
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
Знати основні етапи історії розвитку туристичного краєзнавства в Україні, сутність базових понять і термінів туристичного краєзнавства, найважливіші праці в галузі
туристичного краєзнавства, основи туристичної картографії та туристичне районування території України, конкретний матеріал про туристичні ресурси України, особливості туристичних ресурсів у регіонах України.
Вміти аналізувати джерела та праці з туристичного краєзнавства, формувати та впроваджувати на цій основі тури краєзнавчого спрямування, розробляти програми, тематику та нові напрямки з питань туристичного краєзнавства.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Знати: найважливіші факти, події та процеси історичного минулого України; основи історичного краєзнавства, основні етапи розвитку пам’яткоохоронної
справи в Україні, історико-культурні пам’ятки національного та регіонального значення.
Вміти: критично аналізувати різноманітну інформацію, самостійно підбирати літературу та працювати з джерелами; аналізувати туристичні ресурси регіонів України.
Володіти елементарними навичками джерельної критики, історичного аналізу, встановлення причинно-наслідкових зв’язків.
Зміст навчальної дисципліни
Формування системного уявлення у студентів про розвиток туризму в Україні, озброєння майбутніх фахівців теоретичними знаннями і практичними навичками в галузі краєзнавчо-туристичної діяльності, які можуть бути використані у майбутній професійній діяльності.
Взаємозв’язок краєзнавства і туризму, екскурс в історію розвитку та сучасного стану краєзнавчо-туристської діяльності в Україні; об’єктно-предметна сфера та
методологічні засади туристичного краєзнавства; туристична картографія; туристичне районування України; конкретизація змісту поняття «туристичні ресурси» та
ознайомлення з туристично-рекреаційним потенціалом регіонів України, особливостями використання краєзнавчих туристичних ресурсів для організації туристичної діяльності.
Рекомендована та необхідна література
Бейдик О.О. Рекреаційно-туристські ресурси України: методологія та методика аналізу, термінологія, районування. – Київ, 2001.; Івченко А.С. Вся Україна. Путівник. – Київ, 2006.; Історико-культурні заповідники України: довідкове вид. – К., 2007.; Панкова Є.В. Туристичне краєзнавство: навчальний посібник. – Київ, 2003.; Петранівський В.Л., Рутинський М.Й. Туристичне краєзнавство: Навчальний посібник. – Київ, 2006.; Попович С. Туристичне краєзнавство: ґенеза, методологія, завдання //Краєзнавство. – 2015. – № 3/4. – C.11 – 123.; Федорченко В.Х., Мініч І.М. Туристський словник-довідник: Навч. посіб. – К., 2000.; Фоменко Н.В. Рекреаційні ресурси та курортологія: навч. посіб. – К.:, 2007.; Барановський О.М., Барановська О.В. Туристичний маршрут «По історичних місцях Чернігівщини» //Туристичні ресурси України. – К., 1996. – С.106 – 111.; Бойко В. та ін. Замки Тернопілля. – Тернопіль, 2009.; Визначні пам’ятки Києва: [Текст]: енцикл. довід. – К., 2005.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Характеристика історії розвитку та сучасного стану краєзнавчо-туристської діяльності в Україні, засвоєння базових понять дисципліни, конкретизація змісту поняття «туристичні ресурси» та ознайомлення з туристично-рекреаційним потенціалом регіонів України, особливостями використання краєзнавчих туристичних ресурсів для організації туристичної діяльності, вироблення навичок роботи з науковою і спеціальною літературою, картами, довідковими виданнями тощо, уміння застосовувати здобуті під час навчання знання на практиці: при написанні магістерських робіт, в подальшій науковій та практичній діяльності.
Методи та критерії оцінювання
семестрове оцінювання: контрольна робота з тем, індивідуальне завдання, бліц-опитування з тем, оцінювання роботи під час семінарських занять, підсумкова контрольна робота .
* максимальний бал/ пороговий бал для отримання позитивної оцінки з відповідної
форми контролю.
- підсумкове оцінювання: залік.
Контроль знань студента здійснюється за модульно-рейтинговою системою. Загальну кількість балів студента формують семестрові бали, отримані з усіх тем двох змістових модулів (бали, отримані за модульні контрольні роботи (у формі тестування); бали, отримані за виконання індивідуальних завдань та участь у бліц-опитуваннях; бали, отримані за роботу на семінарських заняттях, а також бали, які отримані за підсумкову контрольну роботу.
Мова викладання
українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Олександр
Петрович
Гончаров
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет
Історичний факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра етнології та краєзнавства
Історичний факультет