Фізіологія поведінки

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (магістр) ЗАОЧНА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Фізіологія поведінки
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
ПР2. Використовувати бібліотеки, інформаційні бази даних, інтернет ресурси для пошуку необхідної інформації. ПР12. Використовувати інноваційні підходи для розв’язання складних задач біології за невизначених умов і вимог. ПР15.Уміти самостійно планувати і виконувати інноваційне завдання та формулювати висновки за його результатами/ ПР39. Вміти використовувати існуючі та розробляти нові алгоритми досліджень різних фізіологічних станів організму людини і тварин, які виникають за певних умов існування на основі сучасних даних щодо фізіологічних механізмів, що лежать в основі життєдіяльності.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Володіти знаннями про загальні принципи функціонування живих організмів на різних рівнях організації. 2. Вміти теоретично обґрунтовувати необхідність підтримання гомеостазу як основи існування живого. 3. Знати макро- та мікроструктурну організацію нервової системи людини і тварин. 4. Володіти навичками практичної роботи в науковій лабораторії, вміти обробляти та представляти результати експериментів та обстежень
Зміст навчальної дисципліни
Основою навчальної дисципліни «Фізіологія поведінки» є розгляд нейрофізіологічних механізмів реалізації вродженої та набутої поведінки людини і тварин. Зокрема детально висвітлюються нейрофізіологічні механізми формування потреб; мотивацій, емоцій, навчання і пам’яті як базових для здійснення будь-якої цілеспрямованої поведінкової реакції людини і тварин. Обґрунтовується закономірність виникнення мови, самосвідомості і свідомості як особливого механізму регуляції поведінки людини в соціальному середовищі. Розглядаються питання поведінкових реакцій в нормі та за умов порушення діяльності мозку.
Рекомендована та необхідна література
1. Кравченко В.І., Чернінський А.О., Макарчук М.Ю. Методичні рекомендації до практичних занять із спецкурсу «Психофізіологія». – К., «Геопринт», 2010. – 74 с. 2. Макарчук М.Ю., Куценко Т.В., Кравченко В.І., Данилов С.А, Психофізіологія: навчальний посібник.- К.,2011.- 328 с. 3. Макарчук М.Ю.,Куценко Т.В. Фізіологія центральної нервової системи.-К., Видавничополіграфічний центр «Київський університет», 2011.- 335 с
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, самостійна робота,лабораторні роботи.
Методи та критерії оцінювання
- семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота 1 (дистанційно) – РН 1.1; 1.2 ,– 15 балів/ 7,5 балів 2. Модульна контрольна робота 2 – РН 1.3,1.4,1.5, –15 балів/ 7,5 балів 3. Виконання лабораторних робіт (2 роботи) РН 2.1, 2.2, 2.3, 3.1 – 10 балів/ 5 балів 3. Реферат РН 3.1, 4.1 –10 балів/ 5 балів - підсумкове оцінювання: у формі іспиту
Мова викладання
Українською