Соціологія реклами та масових комунікацій

Освітня програма: Соціологічне забезпечення управлінських процесів

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціологія реклами та масових комунікацій
Код дисципліни
ОК20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
1. Знати основні засади сутності, становлення і розвитку масових комунікацій і реклами та еволюцію становлення досліджень щодо зазначених комунікативних практик. 2. Вміти використовувати методологічні процедури для дослідження масових комунікацій та реклами. 3. Подання особистої думки, ведення дискусії. 4. Підготовка власної презентації щодо дослідження масових комунікацій та реклами.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання студентами основ філософії, психології, соціології, економіки. 2. Володіння навичками читання і критичного аналізу соціальної інформації й текстів, опублікованих українською, англійською та російською мовами. 3. Володіння навичками аналітичних та пошукових методів соціологічної емпірики.
Зміст навчальної дисципліни
1. Сучасні масові комунікації/медіа та їх дослідження. Тема 1. Соціологія масових комунікацій як спеціальна соціологічна теорія. Теоретичні підходи до вивчення масової комунікації. Тема 2. Соціальні процеси в медіа. Тема 3. Новини та їх характеристики. Тема 4. Вплив ЗМК та їх ефективність. Тема 5. Медіа простір, та методологія його вивчення. Тема 6. Візуальність як характеристика масової комунікації. Тема 7. Методологія дослідження медіа. 2. Реклама як соціальний феномен. Тема 8. Соціологія реклами як галузь соціологічного знання. Тема 9. Реклама в системі соціокультурних відносин. Тема 10. Механізми соціального впливу реклами. Тема 11. Соціальна та політична реклама. Тема 12. Сфера споживання як поле впровадження рекламної діяльності. Тема 13. Соціологічні методи вивчення рекламного впливу.
Рекомендована та необхідна література
1. Гіденс Е. Соціологія / Пер.з англ. В.Шовкун, Олійник; Наук.ред. О.Іващенко. - К.: Основи, 1999. 2. Костенко Н.В. Масова комунікація / Соціологія. За ред. С. Макеєва. – К., 1998. 3. Луман Н. Реальность массмедиа. – М., 2005. 4. Луман Н. Реальность масс-медиа [Електронний ресурс]. - Режим доступу: https://gtmarket.ru/laboratory/basis/3001/3006 5. Чудовська-Кандиба І. Візуальне у дослідженнях культури / І. А. Чудовська-Кандиба // Якісні дослідження в соціологічних практиках: навч. посіб. / Ін-т соціології НАН України; за ред. Н. Костенко, Л. Скокової. – К., 2009. 6. Штомпка П. Визуальная социология [Електронний ресурс]. – M., 2007. – 150 с. - Режим доступу: library.khpg.org/files/docs/1467544332.pdf 7. Лисиця Н.М. Соціологія реклами: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Н.М. Лисиця, Ю.В. Бєлікова. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012. – 208 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінар, самостійна робота, індивідуальне завдання, презентація
Методи та критерії оцінювання
1. Активна робота на семінарських заняттях: 30 балів (18 мінімальних балів). 2. Виконання двох контрольних робіт: 15 балів (8 мінімальних балів). 3. Презентація власного дослідження: 15 балів (10 мінімальних балів). Підсумкове оцінювання: письмовий іспит (білет містить дві частини: тестову та два відкритих питання) – 40 балів. Мінімальний бал успішного складання іспиту – 24 бали.
Мова викладання
українська