Соціологія реклами та зв’язків з громадськістю

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Соціологія реклами та зв’язків з громадськістю
Код дисципліни
ВБ2.2
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
8
Результати навчання
1.1. Знати сучасні теоретичні та методологічні підходи до аналізу реклами як соціального явища, а також теоретичні парадигми, що розкривають базові поняття та категорії соціології реклами. 1.2. Знати методологічні та методичні засади зв’язків з громадськістю, базові механізми, принципи та технології організації і проведення PR-кампаній. 2.1. Вміти аналізувати соціальний контекст реклами в рамках основних теоретичних парадигм соціології та адаптувати основні параметри дослідження реклами як складової системи соціальної взаємодії до умов повсякденного життя сучасного суспільства. 2.2. Вміти вільно та усвідомлено використовувати термінологічний апарат зв’язків з громадськістю, застосовувати в практичній соціологічній діяльності основні методи дослідження громадської думки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знання студентами основ філософії, психології, соціології, економіки. 2. Володіння навичками читання і критичного аналізу соціальної інформації й текстів, опублікованих українською, англійською та російською мовами. 3. Володіння навичками аналітичних та пошукових методів соціологічної емпірики.
Зміст навчальної дисципліни
1. Реклама як соціальний феномен. Тема 1. Соціологія реклами як галузь соціологічного знання. Тема 2. Реклама в системі соціокультурних відносин. Тема 3. Механізми соціального впливу реклами. Тема 4. Соціальна та політична реклама. Тема 5. Сфера споживання як поле впровадження рекламної діяльності. Тема 6. Соціологічні методи вивчення рекламного впливу. 2. Соціологічна концептуалізація зв’язків з громадськістю. Тема 7. Історичні аспекти становлення та розвитку зв’язків з громадськістю. Тема 8. Соціально-комунікативні основи зв’язків з громадськістю. Тема 9. Громадськість та громадська думка як об’єкти PR-діяльності. Тема 10. Соціологічний аспект корпоративних та кризових комунікацій. Тема 11. Управління іміджем та репутацією. Тема 12. Інструменти та технології зв’язків з громадськістю. Тема 13. PR-кампанії та їх ефективність.
Рекомендована та необхідна література
1. Лисиця Н.М. Соціологія реклами: навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / Н.М. Лисиця, Ю.В. Бєлікова. – Х.: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2012. – 208 с. – С. 11-36; 56-63. 2. Миронов Ю.Б. Основи рекламної діяльності. Навчальний посібник / Ю.Б. Миронов, Р.М. Крамар. – Дрогобич: Посвіт, 2007. – 108 с. – Розділ 3; 5. 3. Реклама і рекламна діяльність : [навч. посіб.] / Воронько-Невіднича Т.В., Калюжна Ю.П., Хурдей В.Д. – Полтава, РВВ ПДАА, 2018. – 230 с. – С. 48-80; 148-156. 4. Санакоєва Н.Д. Психологічні основи реклами та PR: навчальний посібник / Н.Д. Санакоєва. – Запоріжжя: Запорізький національний університет, 2019. – 100 с. – С. 26-31. 5. Чудовська-Кандиба І. Соціокультурні виміри рекламних практик: монографія / Ірина Чудовська-Кандиба. – К.: КІС, 2010. – 448 с. – С. 158-173; 329-350. 6. Акайомова А.В. Зв’язки з громадськістю як засіб інформаційної комунікації // Вісник Державної академії керівних кадрів культури і мистецтв. – 2009. - № 4.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичне заняття, самостійна робота, індивідуальне завдання, презентація, тематична доповідь, творче завдання
Методи та критерії оцінювання
Частина 1, семестр 3: 1. Групова та індивідуальна робота на практичних заняттях: PH 1.1, PH 2.1 - mах 45 / min 27 балів. 2. Тематична доповідь: PH 3.1, PH 4.1, PH 4.2 - mах 15 / min 9 балів. 3. Творче завдання: PH 2.1, PH 4.1, PH 4.2 - mах 20 / min 12 балів. 4. Контрольна робота 1: PH 1.1, PH 2.1 - mах 20 / min 12 балів. Підсумкове оцінювання: залік. Частина 2, семестр 4: 1. Групова та індивідуальна робота на практичних заняттях: PH 1.2, PH 2.2 - max 20 / min 12 балів. 2. Індивідуальне завдання: PH 3.1, PH 4.1, PH 4.2 - mах 15 / mіn 9 балів. 3. Презентація індивідуального завдання: PH 3.1 - mах 5 / min 3 балів. 4. Контрольна робота 2: PH 1.2, PH 2.2 - mах 20 / min 12 балів. Підсумкове оцінювання: письмовий іспит: PH 1.1, PH 1.2, PH 2.1, PH 2.2 - max 40 / min 24 балів (max 20 / min 12 балів за кожне питання білету).
Мова викладання
українська