Диференціальні рівняння і теорія ймовірностей. Частина перша «Диференціальні рівняння».

Освітня програма: Електроніка та інформаційні технології в медицині

Структурний підрозділ: Факультет радіофізики, електроніки та комп’ютерних систем

Назва дисципліни
Диференціальні рівняння і теорія ймовірностей. Частина перша «Диференціальні рівняння».
Код дисципліни
ОК 20
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Мета дисципліни – оволодіння студентами основними поняттями і методами сучасної теорії диференціальних рівнянь, засвоєння ними математичного апарату, необхідного для дослідження диференціальних рівнянь, а також оволодіння навичками застосування отриманих знань в подальшому навчанні та професійній діяльності.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
До вивчення дисципліни першої частини «Диференціальні рівняння та теорія ймовірностей» необхідно пройти підготовку і скласти іспити з таких предметів: «Математичний аналіз», «Загальна алгебра». Попередні вимоги: студент повинен знати: комплексні числа, основні методи інтегрування і диференціювання, техніку інтегрування, заміну змінних у диференціальних виразах, методи розв’язку лінійних алгебраїчних систем, методи пошуку власних чисел і власних векторів матриці, мати поняття про метричні простори. студент повинен вміти: використовувати засвоєні методи диференціювання і інтегрування на практиці при розв’язку диференціальних рівнянь, вміти розв’язувати окремі задачі з курсів «Математичного аналізу» і «Загальної алгебри».
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна складається з трьох частин: 1. Рівняння першого порядку і методи їх вирішення: з відокремлюваними змінними і звідними до них, лінійним, рівнянням Бернуллі і Ріккаті, методам параметризації на прикладі рівнянь Лагранжа і Клеро, методам пониження порядку в рівняннях вищого порядку, ніж перший. 2. Теорія лінійних рівнянь і систем, їх властивостей. Розглядаються рівняння зі сталими коефіцієнтами і зі змінними, формула Абеля, метод Ейлера, метод варіації довільних сталих, метод підбору розв’язку у випадку, коли права частина є квазіполіномом.Розглядаються лінійні системи: методи виключення і інтегровних комбінацій, метод Ейлера для систем зі сталими коефіцієнтами, метод варіації сталих тощо. 3. Додаткові аспекти теорії диференціальних рівнянь: теорію стійкості за Ляпуновим, операційний метод у застосуванні до рівнянь і систем зі сталими коефіцієнтами, інтегральних рівнянь типу згортки, задачу Штурма-Ліувілля, метод функції Гріна у застосуванні до розв’язку крайових задач.
Рекомендована та необхідна література
1). С.А. Кривошея, М. О. Перестюк, В. М. Бурим. Диференціальні та інтегральні рівняння. К., "Либідь", 2004. 2)С.А. Кривошея, Н.В. Майко, О.В. Сугакова Диференціальні рівняння: завдання для самостійної роботи студентів. ВПЦ «Київський університет», 2009. 3). А.М. Самойленко, С.А. Кривошея, М.О. Перестюк. Диференціальні рівняння в прикладах і задачах. К., "Либідь", 2003. 4). Г.П. Головач, О.Ф. Калайда. Збірник задач з диференціальних та інтегральних рівнянь. К., "Техніка", 1997 5) R.K. Nagle, E.B. Saff, A.D. Snider. Fundamentals of Differential Equations and Boundary Value Problems. Addison-Wesley, 2012
Заплановані освітні заходи та методи викладання
В даному курсі передбачено проведення занять в обсязі: лекцій – 30 годин, практичних занять – 28 годин; також запланована самостійна робота студентів в обсязі 62 години. Методи семестрового контролю: контрольні роботи, що проводяться під час практичних занять і індивідуальні домашні завдання. Завершальний підсумковий контроль – іспит.
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: Навчальний семестр має два змістовні модулі. Перший модуль оцінюється максимально до 35 балів, другий – до 25 балів. Виконання індивідуальних домашніх завдань є складовою частиною відповідного модуля. Письмові контрольні роботи проводяться після завершення відповідних тем. В курсі передбачені три поточні контрольні роботи і дві модульні. Підсумкове оцінювання (у формі іспиту): форма іспиту – письмово-усна. Екзаменаційний білет іспиту складається із 2 теоретичних питань і 3 задач. Кожне питання і кожна задача оцінюється від 0 до 8 балів. Всього за іспит можна отримати від 0 до 40 балів.
Мова викладання
Українська