Сучасні виставково-експозиційні практики

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Сучасні виставково-експозиційні практики
Код дисципліни
В.Б.1.4
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
5. Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів. 6. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. 8. Інтерпретувати культурні джерела (речові, друковані, візуальні, художні) з використанням спеціальної літератури та визначених методик, аргументовано викладати умовиводи щодо їх змісту. 10. Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу. 11. Здійснювати експертну оцінку культурних об’єктів за заданими критеріями та надавати рекомендації щодо їх соціальної актуалізації. 12. Обґрунтовувати, розробляти та реалізовувати культурні події та проекти з дотриманням законодавства та у відповідності до визначених мети та завдань. прн 13-прн 14.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; етапи та специфіку розвитку художньої сфери, мати базові знання з курсів, «Естетика», «Історія світової культури», «Культурні інститути та культурна політика», «Соціологія культури і мистецтва». 2. Вміти на основі отриманих у рамках навчання знань, орієнтуватися в основних етапах та змістовній специфіці виставково-експозиційної діяльності, історії формування музеїв та провідних ярмарок і бієнале, аналізувати основні принципи побудови експозицій та визначати їх риси, вміти створювати власні виставкові проекти й чітко орієнтуватися в основних етапах їх формування. 3. Володіти елементарними навичками аналізу різних етапів становлення виставково-експозиційних практик, класифікації видів виставок, формування концепції заходу, планування основних етапів реалізації виставки, підбору творів до експозиції, технічного та інформаційного супроводу заходу
Зміст навчальної дисципліни
Частина курсу 1. «Історія формування музейно-виставкової сфери й експозиційна практика». Історія становлення музейної практики. Венеційська бієнале: особливості функціонування з 1895 р. до наших днів. Комерційні ярмарки та концептуальні виставки сучасності. Музейні експозиції: принципи організації. Класифікація художніх виставок та їх особливості. Практичні основи організації виставок. Українські виставкові проекти: аналіз основних принципів реалізації. Частина курсу 2. «Сучасні виміри виставково-експозиційних практик». Арт-проект: аналіз виставкової складової поняття. Прибуткові і неприбуткові арт-проекти. Масштабні арт-проекти: бієнале, ярмарок, фестиваль. Виставки в межах персонального просування митця: арт-премія, конкурс, резиденція. Міждисциплінарні можливості художньої виставкової діяльності. Віртуальні і цифрові формати виставок. NFT і crypto арт-проекти. Вуличні виставкові проекти. Соціальні цінності виставкової діяльності. Інклюзивність.
Рекомендована та необхідна література
Гагоорт Г. Менеджмент мистецтва. Підприємницький стиль. Львів: Літопис, 2008. – 360 с. Грав И. Высокая цена: искусство между рынком и культурой знаменитости. М.: Ад Маргинем Пресс, 2016. – 288 с. Гройс Б. О новом. Опыт экономики культуры. – М.: Ад Маргинем Пресс, 2015 – 240 с. О’Нил П. .Культура кураторства и кураторство культуры. М.: Ад Маргинем Пресс, 2015. – 215 с. Обрист Х. У. Краткая история кураторства. М.:Ад Маргинем Пресс, 2017. – 256 с. Пекар В. Основи виставкової діяльності. – К., «Евроиндекс», 2009. Салата О.О. Основи музеєзнавства: навчально-методичний посібник / О.О. Салата – Вінниця : ТОВ «Нілан-ЛТД», 2015. – 164 с. Суворов Н. Галерейное дело: Искусство в пространстве галереи. – СПб.: Изд-во С.-Петерб.ун-та, 2006. Рутинський М. Й., Стецюк О. В. Музеєзнавство: Навч. посіб. - К.: Знання, 2008. – 428 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 30 / 54 балів 2. Самостійна робота (презентація власного виставкового проекту): 18 / 26 балів 3. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі - 12 / 20 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
українськa

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Світлана Петрівна Стоян
Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра етики, естетики і культурології
Філософський факультет