Проблема національної ідентичності в українській літературі
Освітня програма:
Структурний підрозділ:
Назва дисципліни
Проблема національної ідентичності в українській літературі
Код дисципліни
ВБ 3.3.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
6 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Мати навички критичного мислення, викладати у зрозумілий спосіб власні думки, здійснювати їх аргументацію.
ПРН 2. Аналізувати, коментувати, узагальнювати, наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру.
ПРН 3. Створювати логічно і структурно організовані тексти з питань культурології, відповідно до спеціалізації.
ПРН 5. Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів.
ПРН 9. Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних параметрів їх впровадження
ПРН 14. Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української культури з фахівцями та нефахівцями.
ПРН 16. Визначати, формулювати та аргументувати власну громадянську та професійну позицію щодо актуальних суспільних питань.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу в Україні та світі; історію української літератури, історію української та зарубіжної філософії.
Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо культурних процесів та подій; аналізувати соціокультурні процеси, виявляти основні тенденції міжкультурної взаємодії в умовах глобалізації та міжкультурного діалогу, розкривати соціальний вплив літературних образів; визначати закономірності та основні тенденції розвитку соціальних процесів на основі засадничих для певного суспільства в конкретно-історичному вимірі цінностей, ідей та прагнень;
Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно політичних, соціальних та культурних подій та явищ; використання та інтерпретації культурологічних, соціологічних, філософських джерел та літературних образів.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Проблема національної ідентичності в українській літературі» знайомить студентів зі специфікою та чинниками формування національної ідентичності, місцем літератури в процесі формування та утвердження національної ідентичності, викликами, що постали перед національними спільнотами у глобальному світі. Розкривається поняття «нація», висвітлюються панівні в сучасному інтелектуальному теорій націєтворення. З’ясовуються сутність та основні виміри національної ідентичності, висвітлюються основні стратегії її формування та причини її розвивання у глобалізованому світі сьогодення. Розглядається феномен української національної ідентичності, визначаються основні чинники її становлення, висвітлюється роль літератури у процесі конструювання української національної ідентичності.
Рекомендована та необхідна література
1. Андерсон Б. Уявлена спільнота. Націоналізм. Антологія / упоряд. О. Проценко, В. Лісовий ; літ. ред. Л. Білик. [2-ге вид. перероб. і доп.] К. : Смолоскип, 2000. C. 333-342.
2. Винайдення традиції / Пер. з англ., наук. ред. М. Климчук ; ред. Е. Гобсбаум, Т. Рейнджер. К. : Ніка-Центр, 2005. 448 с.
3. Гелнер Е. Нації та націоналізм. Націоналізм. Антологія / упоряд. О. Проценко, В. Лісовий ; літ.ред. Л. Білик. [2-ге вид. перероб. і доп.] К. : Смолоскип, 2000. C. 156-169.
4. Грабович Г. До історії української літератури: Дослідження, есе, полеміка. К.: Основи, 1997. 608 с.
5. Гундорова Т.І. Транзитна культура. Симптоми постколоніальної травми. Київ: Грані-Т, 2013. 548 с.
6. Ґібернау М., Ідентичність націй. К.: Темпора, 2012. 303 с.
7. Єфремов С. О. Історія українського письменства. К.: Femina, 1995. 538 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 21 / 35 балів
2. Самостійна робота (розробка авторської стратегії формування національної ідентичності): 9 / 15 балів
3. Самостійна робота (авторське есе): 9 / 15 балів
4. Самостійна робота (авторське есе): 9 / 15 балів.
Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усього навчального курсу. Загальна оцінка за семестр складається із балів, отриманих за аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на семінарах) та за самостійні роботи.
Підсумкова контрольна робота в письмовій формі – 12 / 20 балів
Мова викладання
українськa
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Світлана
Володимирівна
Сторожук
Кафедра української філософії та культури
Філософський факультет
Філософський факультет
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра української філософії та культури
Філософський факультет