Історико-філософські методи в культуролічних дослідженнях

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Історико-філософські методи в культуролічних дослідженнях
Код дисципліни
ВБ 3.6
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 2. Аналізувати, коментувати, узагальнювати, наукові та аналітичні тексти культурологічного характеру. ПРН 5. Збирати, упорядковувати та аналізувати інформацію щодо культурних явищ, подій та історико-культурних процесів. ПРН 6. Виявляти, перевіряти та узагальнювати інформацію щодо різноманітних контекстів культурної практики, визначати ступінь їх актуальності із застосуванням релевантних джерел, інформаційних, комунікативних засобів та візуальних технологій. ПРН 9. Аналізувати ефективність культурних політик, технологій реалізації культурних ідей у контексті конкретних параметрів їх впровадження. ПРН 10. Розпізнавати та класифікувати різні типи культурних продуктів, визначати їх якісні характеристики на основі комплексного аналізу. ПРН 14. Вести публічну дискусію та підтримувати діалог з питань української культури з фахівцями та нефахівцями. ПРН 16. Визначати, формулювати та аргументувати власну громадянську та професійну позицію щодо актуальних суспільних питань.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні здобутки матеріальної та духовної культури; знати базові культурологічні поняття та категорії; використовувати сучасні методи та інструменти культурології, методи аналізу даних та інформаційні технології для проведення наукових досліджень, аналізувати і презентувати результати досліджень. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію щодо методології феноменів та явищ культури, культурних процесів та подій; застосовувати основні методи, терміни, категорії і методологічний апарат культурології в аналізі соціально-культурних явищ та процесів; пояснювати сутність феномену культури. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження та управління інформацією; критичного ставлення та прогнозування стосовно методологічних, політичних, економічних, культурно значущих подій та явищ; використання іншомовних фахових культурологічних інформаційних джерел.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна «Історико-філософські методи культурологічних досліджень» знайомить студентів із основними підходами і методами вивчення культури в історичній перспективі і в історичному контексті. Відповідно, культурологія розглядається у контексті інтеграції гуманітарних наук, що включає в себе філософські, історичні, антропологічні, соціологічні, етнографічні, художні і інші аспекти. Культура може бути як об’єктом, так і предметом дослідження. Аналізується поняття методології як системи базових світоглядних принципів дослідника, що включає методи, способи і засоби реалізації поставлених цілей і задач. Досліджуються методи аналізу і синтезу, індукції і дедукції, абстрагування і конкретизації, соціокультурної рефлексії, культуральної класифікації. Методологія будь-якої дисциплінарної сфери включає філософські, загальнонаукові і конкретно-дисциплінарні методи.
Рекомендована та необхідна література
Горський, В. Історія української філософії : курс лекцій : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / В. С. Горський. – 3-тє вид. – Київ: Наук. думка, 1997. – 285с. Культурологія. К: Фоліо, 2013. Риккерт Г. Науки о природе и науки о культуре. М., 1998. Русин М., Огородник І. Історія української філософії. Навчальний посібник. К:ВПЦ «Київський університет», 2008. – 591 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 27 / 45 балів 2. Самостійна робота №1: 12 / 20 балів Самостійна робота №2: 12 / 20 балів 3. Контрольна робота: РН– 1.1, 1.3, 2.1, 2.3, 2.4 - 9 / 15 балів Семестрову кількість балів формують бали, отримані студентом у процесі засвоєння матеріалу з усіх (двох)частин навчальної дисципліни. Загальна семестрова оцінка складаються із балів, отриманих за 1) аудиторну роботу (усні доповіді, доповнення та участь в дискусіях на семінарах), 2) самостійну роботу (дослідження проблем культурної політики, дослідження культурного інституту), 3) контрольну роботу, з урахуванням коефіцієнту 0,6. Всі види робіт в семестрі мають в підсумку: - в максимальному вимірі 100 балів х 0,6 = 60 балів - в мінімальному вимірі 60 балів х 0,6 = 36 балів Іспит у письмовій формі - 24 / 40 балів
Мова викладання
українськa

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра української філософії та культури
Філософський факультет