Теорія та історія соціології
Освітня програма: Соціологія
Структурний підрозділ: Факультет соціології
Назва дисципліни
Теорія та історія соціології
Код дисципліни
ОК4
Тип модуля
Обов’язкова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
1 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
5
Результати навчання
Знати основні етапи розвитку теоретичного соціологічного знання
Знати специфіку класичного етапу становлення соціології та її основних представників
Вміти працювати з бібліографією та першоджерелами
Вміти аналізувати, узагальнювати, робити порівняльну характеристику персоналій, ідей та епох
Вміти застосовувати поняття та положення соціологічних теорій ХІХ - початку ХХ століття для аналізу сучасного суспільства
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
Вміти працювати з науковою літературою та першоджерелами
Зміст навчальної дисципліни
Історія соціології як наука. Основні етапи і напрямки розвитку знань про людину та суспільство. Виникнення і розвиток соціології у ХІХ ст. Соціологічна концепція О.Конта. Соціологічний натуралізм. Історичний матеріалізм К.Маркса та Ф.Енгельса як теорія суспільства. Психологічний напрям у соціології ХІХ ст. Німецька формальна соціологія
Рекомендована та необхідна література
Арон Р. Етапи розвитку соціологічної думки / Пер.з фр. Г.Філіпчука. - К.: Юніверс, 2004
Батаєва, К., Бурлачук, В., Степаненко, В. Історія української соціології: навчальний посібник, Київ: Видавничий дім «Кондор», 2018 – с.5-236, 281-390.
Захарченко М.В., Погорілий О.І. Історія соціології: від Античності до початку ХХ ст. - К.: Либідь, 1993.
Парсонс Т. Соціальна структура і особистість [пер. з англ. В. Верлок, В. Кебуладзе]. – К.: Дух і Літера, 2011. – С. 82–115, 132–219.
Соболевська М.О. Неофункціоналістські та постструктуралістські теорії в сучасній соціології. Навчальний посібник. – К.: Дух і літера, 2010. – С.9-27, 107-150.
Штомпка П. Соціологія. Аналіз суспільства [пер. з польськ. Галини Теодорович] / Пйотр Штомпка. – Львів.: Колір ПРО, 2020. – С. 57–145, 685–748.
Joas Hans, Knoebl Wolfgang Social Theory: Twenty Introductory Lectures. - Cambridge University Press, 2009. - P. 11-36, 37-140, 182-253, 290-358, 359-402, 403-441, 533-574, 753-791.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, семінарське заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Індивідуальна та групова робота на семінарських заняттях– 50/30 балів
Виконання тестових завдань – 50/30 балів (5 робіт по 10 максимальних або 6 мінімальних бали за кожну)
Підсумкове оцінювання: залік
Мова викладання
Українська
Викладачі
Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами
Марина
Олександрівна
Соболевська
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології
Факультет соціології
Тетяна
Григорівна
Червінська
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології
Факультет соціології
Артемій
Вадимович
Дейнека
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології
Факультет соціології
Кафедри
Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології
Кафедра теорії та історії соціології
Факультет соціології