Порівняльні та панельні соціологічні дослідження

Освітня програма: Соціологія

Структурний підрозділ: Факультет соціології

Назва дисципліни
Порівняльні та панельні соціологічні дослідження
Код дисципліни
ВБ1.10
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
8 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
1.1 Знати методологічні особливості організації порівняльних та панельних досліджень. 1.2 Знати основи організації вибіркового порівняльного дослідження за існуючими принципами. 2.1 Вміти розробляти програму порівняльного дослідження, її методологічний та процедурний розділ, робочий план дослідження; калькуляцію дослідження. 2.2 Вміти застосовувати кількісні та якісні методи отримування первинної емпіричної інформації в порівняльних та панельних соціологічних дослідженнях. 2.3 Вміти проводити інтерпретацію отриманих результатів.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Вміти розробляти програму соціологічного дослідження. 2. Знати методи збору та аналізу даних в соціології.
Зміст навчальної дисципліни
І. Особливості порівняльних досліджень 1. Основні завдання, які вирішуються за допомогою повторних досліджень. 2. Різновиди повторних досліджень. 3. Порівняльна характеристика панельних та ретроспективних досліджень. 4. Моніторингові дослідження. ІІ. Особливості дизайну панельних досліджень 5. Особливості планування та реалізації панельних досліджень. 6. Основні різновиди панельних досліджень. 7. Основні типи дизайну вибірки для панельних досліджень. 8. Огляд найвідоміших світових панельних та порівняльних досліджень. 9. Огляд панельних та порівняльних досліджень, що проводяться в Україні. 10. Вимоги до даних панельних досліджень. Організація даних для проведення аналізу. 11. Основні методи аналізу панельних даних.
Рекомендована та необхідна література
1. Ember, C.R, Ember, M. Cross-cultural Research Methods. - 2nd ed. - AltaMira Press, 2009. – 237 pp. С. 35-50 2. Ковтуненко Е.С. Особливості використання панельного та ретроспективного дизайну в лонгітюдних дослідженнях. Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку: збірник матеріалів конференції. – Переяслав-Хмельницький: ДПУ ім. Григорія Сковороди, 2016. - №27. – С.194-197 3. Ковтуненко Е.С. Деякі проблеми побудови вибірки в панельних дослідженнях. Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку: збірник матеріалів конференції. – Переяслав-Хмельницький: ДПУ ім. Григорія Сковороди, 2017. - №29. – С.91-93 4. Ковтуненко Е.С. Методологічні проблеми вимірювання демократії. Вітчизняна наука на зламі епох: проблеми та перспективи розвитку: збірник матеріалів конференції. – Переяслав-Хмельницький: ДПУ ім. Григорія Сковороди, 2017. - №31. – С.94-96
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, практичні заняття, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Виконання завдань під час практичних занять РН1.1, РН2.1, РН2.2, РН2.3 – 10 балів/ 20 балів 2. Контрольна робота 1 РН1.1 – 5 балів/ 10 балів 3. Контрольна робота 2 РН1.1 , РН2.1, РН2.2 – 5 балів/ 10 балів 4. Підсумковий звіт за результатами проекту РН1.1, РН2.1, РН2.2, РН2.3 – 8 балів/ 10 балів 5. Виконання самостійної роботи протягом семестру РН2.3 – 8 балів/ 10 балів підсумкове оцінювання – іспит РН. 1.1., РН1.2, РН2.1, РН2.,2, РН2.3.
Мова викладання
українська