Нейроморфологія

Освітня програма: БІОЛОГІЯ (бакалавр) ДЕННА

Структурний підрозділ: Навчально-науковий центр “Інститут біології та медицини”

Назва дисципліни
Нейроморфологія
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Перший
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
7 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПР01. Демонструвати спілкування в діалоговому режимі з колегами та цільовою аудиторією, ведення професійної наукової дискусії, письмово відображувати та презентувати результати своїх досліджень українською мовою. ПР02. Виявляти можливість спілкування іноземною мовою в діалоговому режимі з колегами та цільовою аудиторією. ПР04. Розуміти основні терміни, концепції, принципи, теорії і закони в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей. ПР05. Використовувати знання і демонструвати дотримання положень біологічної етики, біологічної безпеки і біологічного захисту. ПР07. Демонструвати знання про структурну організацію біологічних систем на молекулярному рівні організації. ПР08. Демонструвати знання фундаментальних біологічних процесів, будови та функцій живих організмів. ПР14. Використовувати знання і розуміння основ загальної екології, принципів оптимального природокористування й охорони природи.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати гістогенез та субмікроскопічну будову елементів нервової тканини, анатомію, основи біохімії та фізіології центральної та периферичної нервової системи. 2. Вміти самостійно за допомогою різних мікроскопічних методів розрізняти різні види нейронів, нейроглії та нервових волокон у складі нервової тканини на цито- і гістологічному рівні. 3. Володіти елементарними навичками виготовлення гістологічного препарату органів нервової системи та вмінням роботи з світловим мікроскопом.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна необхідна для отримання цілісного уявлення про будову однієї з провідних регуляторних систем організму, до якої відноситься нервова система, та для розуміння її взаємозв’язку в регуляції функцій організму з ендокринною та імунною системами. Для усвідомлення інтеграційної функції нервової системи вивчається будова та особливості функціонування різних типів рецепторів як структур, що сприймають зовнішні і внутрішні сигнали, рухових і міжнейронних закінчень, нервів і трактів, а також відмінності між центральною і вегетативною регуляцією органів. Розглядаються особливості нейрогенезу і цитоархітектоніки різних відділів головного мозку та їхні зв'язки з регуляцією функцій організму. Отримані базові знання і вміння з дисципліни формують здатність аналізувати та виявляти структурно-функціональні зміни нервової системи на підставі комплексних методів дослідження за умов норми і патології.
Рекомендована та необхідна література
1. Макарчук М.Ю., Куценко Т.В. Фізіологія центральної нервової системи. - К.: ВПЦ “Київський університет”, 2011. – 335 с. 2. Дзержинський М.Е. та ін. Загальна цитологія і гістологія. Підручник. - К.: ВПЦ “Київський університет”, 2010. - 575 с. 3. Чайченко Г.М. та інш. Фізіологія людини і тварин / за ред. проф. В.О. Цибенка. – К.: Ви ща школа, 2003. – 463с. 4. Луцик О.Д. та інш. Гістологія людини. – Київ: Книга плюс, 2010. – 584 с. 5. Благодаров В.М. та інш. Спеціальна патоморфологія. – К. : ТОВ «Атлант ЮЕмСі», 2010. – 359 с. 6. Бондар Я.Я., Файфура В.В. Патологічна анатомія і патологічна фізіологія людини. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2000. – 494 с
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекція, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
Семестрове оцінювання: 1. Модульна контрольна робота (письмова, відкриті питання і тести) РН 1.1 - 1.3, 2.1, 2.2 – 40 балів/ 20 балів. 2. Знання гістологічних препаратів структур нервової системи РН 1.1 - 2.2, 3.1 – 20 балів/10 балів. 3. Доповідь з презентацією з питань самостійної роботи студентів РН 1.1 – 2.2 – 20 балів/10 балів. 4. Підсумкова контрольна робота (письмова, відкриті питання і тести) РН 1.1. – 2.2 – 20 балів/ 10 балів. - підсумкове оцінювання: у формі заліку
Мова викладання
Українська