Американська філософія: самобутність чи наслідування

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Американська філософія: самобутність чи наслідування
Код дисципліни
ВБ 5.2.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
4 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 1. Розуміти специфіку та особливості реалізації культурних ідей, образів, та смислів, а також критично оцінювати можливості їхньої інтерпретації для розв’язання суспільно-значимих проблем. ПРН 2. Аналізувати текстові та візуальні джерела інформації щодо культурних явищ та процесів, верифікувати інформацію у відповідності до професійних задач. ПРН 3. Аналізувати культурні права та свободи людини, форми та механізми їхньої ідентифікації, інкультурації, культурної адаптації з врахуванням регіональної специфіки. ПРН 6. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних питань, презентації результатів досліджень та проектів.
Форма навчання
Дистанційне навчання
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати історію європейської філософії, всесвітню історію. 2. Вміти здійснювати самостійний аналіз змісту філософських першоджерел; застосовувати сучасні методи історико-філософського дослідження. 3. Володіти елементарними навичками наукового дослідження.
Зміст навчальної дисципліни
Дисципліна "Американська філософія: самобутність чи наслідування" знайомить студентів з історією американської філософської традиції, сформованою в освітніх та наукових осередках Тринадцяти колоній Північної Америки, які історично стали Сполученими Штатами Америки. Визначаються теоретичні витоки та впливи, що сформували ключові засади філософської творчості видатних мислителів, проповідників, політичних діячів та освітян, що працювали в Америці над формуванням філософської традиції. З’ясовуються критерії визначення та пояснення проблеми самобутності філософських поглядів американських філософів. Розглядаються принципи інтерпретації та реактуалізації філософської спадщини американських філософів
Рекомендована та необхідна література
1. Американская философия: введение / [Митчелл Абулафия и др.] ; под ред. Армена Т. Марсубяна и Джона Райдера ; пер. с англ. Любови Бугаевой [и др.]. – М.: Идея-Пресс, 2008. – 576 с. 2. Американские просветители. Избранные произведения в двух томах. Составление и примечания Η. М. Гольдберга. Под общ. ред. и со вступит. статьей Б. Э. Быховского. / Пер. с англ. Т. I. – М.: Мысль, 1968. – 519 с. ; Т. 2. – М.: Мысль, 1969. – 445 с. 3. История литературы США: в 3 т. Т.1: Литература колониального периода и эпохи Войны за независимость (XVII-XVIII вв.). Собр., ред., предисл. Майя Михайловна Коренева. – М.: Наследие, 1997. – 831 с. 4. История литературы США: в 3 т. Т.2: Литература эпохи романтизма. Собр., ред., предисл. А. М. Зверев. – М.: Наследие, 1999. – 463 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
лекції, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1.Усна доповідь, доповнення та участь в дискусіях на семінарах: 28 / 44 бали 2.Самостійна робота (конспект текстів): 10 / 16 балів 3.Проміжкова контрольна робота: 10 / 20 балів 4. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі - 12 / 20 балів Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
українськa

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Ярослав Андрійович Соболєвський
Кафедра історії філософії
Філософський факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра історії філософії
Філософський факультет