Теорія і практика аргументації

Освітня програма:

Структурний підрозділ:

Назва дисципліни
Теорія і практика аргументації
Код дисципліни
ВБ 4.1.
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
3 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
3
Результати навчання
ПРН 6. Вільно спілкуватися державною та іноземною мовами усно і письмово для обговорення професійних питань, презентації результатів досліджень та проектів. ПРН 13. Планувати і виконувати наукові та прикладні дослідження у сфері культурології, генерувати та перевіряти гіпотези, збирати докази та аргументувати висновки.
Форма навчання
Очна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. До початку вивчення цього курсу студенти мають знати основні етапи та характеристики історико-культурного процесу; основні методи наукових досліджень. 2. Вміти збирати та інтерпретувати інформацію для побудови аргументацій, будувати міркування, робити раціональні висновки з наявної інформації. 3. Володіти елементарними навичками роботи з фаховою літературою, управління інформацією, критичного ставлення до подій та явищ.
Зміст навчальної дисципліни
Предмет та історія теорії аргументації. Форма аргументації.Правило логічності. Схема та структура аргументації. Правила, типові помилки та прийоми впливу щодо точки зору в аргументації. Правила, типові помилки та прийоми впливу щодо аргументів в аргументації. Правила, типові помилки та прийоми впливу щодо презентації аргументації
Рекомендована та необхідна література
Еемерен Ф. ван, Гроотендорст Р., ХенкемансФ.С.Аргументация: анализ, проверка, представление. – СПб., 2002. Колотілова Н.А. Риторика. – К., 2007. Хоменко І.В. Еристика. – К., 2008. Колотілова Н.А. Логіка і риторика: ретроспектива взаємозв’язку. – К., 2019. Комаха Л.Г. Логічні засади аргументації у філософському знанні. – К., 2015. Крикун В.Ю. Риторика. – К., 2019. Кузина Е.Б. Теория и практика аргументации. – М., 2018. Мысль и искусство аргументации. – М., 2003. Поварнин С.И. Спор. О теории и практике спора. – СПб, 1996. Рузавин Г.И. Логика и аргументация. – М., 1997.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Лекції, семінари, самостійна робота
Методи та критерії оцінювання
1. Усні відповіді – 5/ 10 балів 2. Експрес-тестування - 5/ 10 балів 3. Письмові завдання - 5/ 10 балів 4. Самостійна робота № 1 (конспект навчального матеріалу) - 5/ 10 балів 5. Самостійна робота № 2 (аналіз аргументативного тексту) - 14/ 20 балів 6. Самостійна робота № 3 (підготовка аргументативного тексту) - 14/ 20 балів 7. Підсумкова контрольна робота в письмовій формі: 12/ 20 балів. Підсумкове оцінювання у формі заліку: підсумкова кількість балів з дисципліни (максимум 100 балів) визначається як сума балів за систематичну роботу впродовж семестру з урахуванням підсумкової контрольної роботи. Залік виставляється за результатами роботи студента впродовж усього семестру і не передбачає додаткових заходів оцінювання.
Мова викладання
українськa

Викладачі

Ця дисципліна викладаеться наступними викладачами

Наталія Андріївна Колотілова
Кафедра логіки
Філософський факультет

Кафедри

Наступні кафедри задіяні у викладанні наведеної дисципліни

Кафедра логіки
Філософський факультет