Правове регулювання фінансової діяльності

Освітня програма: Право. Магістр. Заочна.

Структурний підрозділ: Навчально-науковий інститут права

Назва дисципліни
Правове регулювання фінансової діяльності
Код дисципліни
Тип модуля
Вибіркова дисципліна для ОП
Цикл вищої освіти
Другий
Рік навчання
2021/2022
Семестр / Триместр
2 Семестр
Кількість кредитів ЕСТS
4
Результати навчання
Досягнення студентами таких компетентностей, вмінь та навичок: знати: нормативно-правові акти, що регулюють відносини щодо випуску, обігу, обліку цінних паперів та деривативів, правовий режим цінних паперів, умов здійснення професійної діяльності на ринку капіталу; види та форми страхової і перестрахової діяльності, поняття та ознаки страхової діяльності, основи її державного регулювання, правове становище учасників страхових відносин, майнову основу страхування, положення про договір страхування; правильно визначати та аргументовано застосовувати правову норму, виходячи з фактичних обставин справи та поставлених у казусі питань, аналізувати правову позицію вищих судових інстанцій; добре володіти правничою термінологією; грамотно і точно формулювати та висловлювати свої позиції, належним чином їх обґрунтовувати; надавати консультацій в сфері регулювання відносин на ринку капіталу та страховому ринку, складати процесуальні документи.
Форма навчання
Заочна форма
Попередні умови та додаткові вимоги
1. Знати: норми Господарського кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, нормативно-правові актів, що визначають правове регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків правовий режим цінних паперів; види та форми страхової діяльності, загальні положення про договір страхування. 2. Вміти: закріплювати та поглиблювати отримані на лекціях знання шляхом опрацювання джерел спеціальної літератури з відповідних тем спецкурсу; використовувати набуті знання з інших навчальних дисциплін, зокрема, цивільного та господарського права; користуватися правовими інформаційними та аналітичними ресурсами в мережі Інтернет; виконувати завдання для самостійної роботи, вирішувати задачі. 3. Володіти навичками з підготовки проектів процесуальних документів та актів правозастосування сфері здійснення господарської діяльності на фінансовому ринку.
Зміст навчальної дисципліни
Навчальна дисципліна спрямована на вивчення основ фондового та страхового права; вміння застосовувати норми матеріального і процесуального права, що регулюють фондові, страхові відносини на фінансовому ринку при вирішенні практичних ситуацій (кейсів); вміння розв’язувати складні задачі в сфері правотворчості і правозастосування, здатність визначати належні та прийнятні для юридичного аналізу факти у господарських відносинах на фінансовому ринку, аналізувати правові проблеми та формувати правові позиції у корпоративних, страхових спорах, спорах, пов’язаних з випуском та обігом цінних паперів.
Рекомендована та необхідна література
1. Кологойда О.В. Фондове право України. Підручник. Ліра-К, 2020. - 648 с. 2. Яроцький В.Л. Цінні папери в механізмі правового регулювання майнових відносин (основи інструментальної концепції): Монографія. − Харків: Право, 2006. – 544 с. 3. Актуальні проблеми господарського права (Особлива частина): навч. посібник / за ред. В. С. Щербини, В. В. Рєзнікової. – К.: Вид-во Ліра-К, 2016. – 800 с. 4. Пацурія Н.Б. Страхові правовідносини у сфері господарювання: проблеми теорії і практики : Монографія. – Ніжин : ТОВ «Видавництво «Аспект-Поліграф», 2013. – 504 с. 5. Пацурія Н.Б. Страхове право України : навч. посіб. / Н. Б. Пацурія. – К. : Юрінком Інтер, 2006. – 175 с. 6. Пацурія Н. Б. Правове регулювання діяльності у сфері страхування та перестрахування: проблеми теорії та практики : монографія / Н. Б. Пацурія, І. М. Войцеховська, А. С. Головачова. - К. : Ліра-К, 2017. - 256 с.
Заплановані освітні заходи та методи викладання
Освітні заходи: лекції, семінарські заняття, гостьові лекції. Форми навчання: навчання в групі. Методи викладання: оптимальне поєднання загально дидактичних методів, інтерактивних прийомів і засобів навчання, які застосовуються для організації навчального процесу у ВНЗ (викладення матеріалу у формі лекції з використанням відеопрезентацій, діалог, дискусія, експрес опитування, сюжетно-рольова гра, роботи в міні-групах тощо). В процесі навчання використовуються презентації лекцій, навчальні матеріали он-лайн, задачі (практичні кейси), тестові завдання, індивідуальні завдання для самостійної роботи.
Методи та критерії оцінювання
Види поточного контролю обираються викладачем, який веде практичні заняття. Семестрові форми оцінювання: 1. доповідь – від 3 до 5 балів; 2. експрес опитування – від 3 до 5 балів; 3. доповнення, участь в дискусії – від 3 до 5 балів; 4. письмове індивідуальне завдання – від 6 до 10 балів. 5. розв’язання казусу (задачі) – до від 3 до 5; 6. модульна контрольна робота (тестування) – від 6 до 10 балів. Студент може відпрацювати пропущене заняття впродовж 14 днів після одужання шляхом усного опитування чи виконанням письмового завдання. Максимальний бал, який може бути отриманий студентом за підсумком навчання протягом семестру - 40 балів; мінімальний - 24 бали. Форма заключного контролю – іспит, максимальна кількість балів, які студент може отримати на іспиті - 60.
Мова викладання
Українська